مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,004
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

869
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ویژگی های بازخورد موثر و تعیین تاثیر این ویژگی ها بر بازخورد موثر از دیدگاه دانشجویان موسسه جهاد دانشگاهی اهواز

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: هدف اصلی هر سیستم آموزشی انجام موفق فرایند یادگیری است و بازخورد موثر به دانشجویان یکی از ابزارهای دستیابی به این هدف می باشد. پژوهش ها نشان داده بازخورد بر یادگیری و انگیزش فراگیران در یادگیری موثر است. یکی از اهداف پژوهش حاضر شناسایی و دسته بندی ویژگی های بازخورد موثر بوده است. هدف دیگر بررسی تاثیر این ویژگی ها بر بازخورد موثر بوده است.مواد و روش ها: جامعه آماری پژوهش, شامل کلیه دانشجویان جهاد دانشگاهی اهواز در سال تحصیلی 91-92 بوده است. مدل مفهومی بر اساس ادبیات طراحی و روابط میان ساختارهای آن مشخص شد. به منظور جمع آوری داده ها و اطلاعات مربوط به آزمون فرضیه های پژوهش از پرسشنامه بسته استفاده شده است. از روایی و پایایی ابزار پژوهش (آلفای کرونباخ %91.3) طی مطالعه مقدماتی اطمینان حاصل شد. 200 پرسشنامه به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای میان دانشجویان گروه های فنی و مهندسی و علوم انسانی توزیع شد. نهایتا 175 پرسشنامه به منظور تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار گرفت. فرضیه های پژوهش با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت.نتایج: نتایج آزمون فرضیه ها نشان داد که نوع, ساختار و زمان بندی بازخورد به ترتیب با ضرایب 0.53, 0.64 و 0.85 بر بازخورد موثر در سطح اطمینان 95% تاثیر داشته اند و لذا یافته ها, فرضیه های پژوهش را تایید کردند.نتیجه گیری: از دید دانشجویان جهاد دانشگاهی اهواز سه ویژگی نوع بازخورد, زمان بندی بازخورد و ساختار بازخوردی که دریافت کرده اند, بر موثر و سازنده بودن آن بازخورد تاثیر دارد. در میان این ابعاد, زمان بندی بازخورد بیشترین تاثیر را بر سازنده و موثر بودن بازخورد, داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سماواتیان، حسین، و کاظمی مهیاری، حمزه. (1393). شناسایی ویژگی های بازخورد موثر و تعیین تاثیر این ویژگی ها بر بازخورد موثر از دیدگاه دانشجویان موسسه جهاد دانشگاهی اهواز. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 5(1)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/403209/fa

    Vancouver: کپی

    سماواتیان حسین، کاظمی مهیاری حمزه. شناسایی ویژگی های بازخورد موثر و تعیین تاثیر این ویژگی ها بر بازخورد موثر از دیدگاه دانشجویان موسسه جهاد دانشگاهی اهواز. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1393؛5(1):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/403209/fa

    IEEE: کپی

    حسین سماواتیان، و حمزه کاظمی مهیاری، “شناسایی ویژگی های بازخورد موثر و تعیین تاثیر این ویژگی ها بر بازخورد موثر از دیدگاه دانشجویان موسسه جهاد دانشگاهی اهواز،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 5، no. 1، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/403209/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button