مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

777
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی مشترک «بهترین تجارب تدریس »: علّت ها، زمینه سازها و راهبردها

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 115

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش یافتن الگوی مشترک بهترین تجربه تدریس معلمان ریاضی بود. برای دستیابی به این الگو از روش پژوهش کیفی داده بنیاد[1](GT) استفاده شد. مشارکت کنندگان در این پژوهش, معلمان ریاضی زن ناحیه یک شهر اهواز بودند. معلمانی که تجارب تدریس موفقیت آمیزی داشتند و به عنوان یک فرد موفق و علاقه مند در حوزه تدریس ریاضی شهرت داشتند به صورت نمونه گیری هدفمند و با مدل شبکه ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از مصاحبه باز استفاده شد. شیوه تحلیل داده ها, تحلیل محتوای کیفی به روش نظریه داده بنیاد بود و در آن از کدگذاری باز, کدگذاری محوری, کدگذاری انتخابی استفاده شد. پس از تحلیل همه مصاحبه ها الگوی پارادیمی بهترین تجربه تدریس استخراج شد. نتایج این پژوهش نشان داد که عواملی از قبیل عشق به آموختن, تسلط علمی, توانایی برقراری ارتباط مؤثر با دانش آموزان موجب شکل گیری بهترین تجربه تدریس می شوند. هم چنین مهم ترین راهبردهایی که معلمان در این زمینه مورد استفاده قرار می دادند, کارگروهی, رهبری کلاس درس, اندیشه ورزی و تدریس خارج از کلاس های رسمی و متعارف بود. قوانین و مقررات, زمینه های فرهنگی, شیوه های تدریس, جمعیت دانش آموزان یک کلاس و. . . نیز عوامل زمینه ای برای شکل گیری یک تجربه عالی در تدریس ریاضی معرفی شدند. در نهایت این پژوهش نشان داد که پیامد چنین تجربه اثربخشی پیشرفت تحصیلی, رشد اجتماعی و عاطفی و لذت بخش شدن فرایند تدریس خواهد بود

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرهادی راد، حمید، هاشمی، سیدجلال، و رحمتی، فرزانه. (1397). الگوی مشترک «بهترین تجارب تدریس »: علّت ها, زمینه سازها و راهبردها. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 11(42 )، 91-115. SID. https://sid.ir/paper/183380/fa

    Vancouver: کپی

    فرهادی راد حمید، هاشمی سیدجلال، رحمتی فرزانه. الگوی مشترک «بهترین تجارب تدریس »: علّت ها, زمینه سازها و راهبردها. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1397؛11(42 ):91-115. Available from: https://sid.ir/paper/183380/fa

    IEEE: کپی

    حمید فرهادی راد، سیدجلال هاشمی، و فرزانه رحمتی، “الگوی مشترک «بهترین تجارب تدریس »: علّت ها, زمینه سازها و راهبردها،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 11، no. 42 ، pp. 91–115، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183380/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button