مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,200
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,093
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل مرتبط با میزان استفاده معلمان راهنمایی از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 105

چکیده

 تحقیق حاضر به منظور «بررسی عوامل مرتبط با میزان استفاده معلمان راهنمایی از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری», در سال تحصیلی 89-88 در شهرستان گرمی انجام شده است. روش پژوهش توصیفی - همبستگی بود. برای گردآوری اطلاعات, از پرسشنامه محقق ساخته ای شامل 22 سوال بسته - پاسخ در مقیاس لیکرت استفاده شد. ابتدا روایی صوری پرسشنامه بر اساس دیدگاه چند نفر از اساتید متخصص مورد تایید قرار گرفت و سپس ضریب همسانی درونی به روش آلفای کرانباخ 0.89 بدست آمد.از حدود  210نفر معلم مقطع راهنمایی شهرستان گرمی تعداد 204 نفر, 87 نفر معلم زن, و 117 نفر معلم مرد کل شماری شدند. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات روش های آماری توصیفی و تحلیل عاملی اکتشافی بکار گرفته شد. نتایج پژوهش نشان داد که: دسترسی به تکنولوژی روز و بویژه سخت افزار و نرم افزار, همچنین فرهنگ سازمانی مدارس در ارتباط با مدیریت مدارس, استقبال از فاوا و کاربردهای آن زمینه ساز, و تسهیل کننده بکارگیری, و استفاده معلمان در فرایند آموزش می باشد. به ترتیب عوامل فردی و درون نظام آموزشی می تواند کاربرد فاوا توسط معلمان راهنمایی در امر آموزش را پیش بینی کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عباسی اصل، محسن، زاهدبابلان، عادل، و نامور، یوسف. (1390). بررسی عوامل مرتبط با میزان استفاده معلمان راهنمایی از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 4(13)، 95-105. SID. https://sid.ir/paper/183387/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی اصل محسن، زاهدبابلان عادل، نامور یوسف. بررسی عوامل مرتبط با میزان استفاده معلمان راهنمایی از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛4(13):95-105. Available from: https://sid.ir/paper/183387/fa

    IEEE: کپی

    محسن عباسی اصل، عادل زاهدبابلان، و یوسف نامور، “بررسی عوامل مرتبط با میزان استفاده معلمان راهنمایی از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 4، no. 13، pp. 95–105، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183387/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا