مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

994
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش پرتاب دارت از طریق خودگویی در نوآموزان مرد

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 107

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی آموزش پرتاب دارت از طریق انواع خودگویی در نوآموزان مرد بود. بدین منظور 48 نوآموز مرد (میانگین سن 23 سال) با استفاده از روش تصادفی ساده از بین برنامه های آموزشی انجمن دارت شهرستان ارومیه انتخاب و در چهار گروه 12 نفره جای گرفتند. مداخلات آزمایشی برای گروه ها عبارت بودند از 1) گروه انتخاب مربی: خودگویی عبارت «مرکز-هدف», 2) گروه انتخاب آزاد: خودگویی هر عبارتی که تمرکز و توجه را تقویت کند, 3) گروه انتخاب گزینشی: خودگویی یکی از گزینه های «هدف-مرکز», «هدف», «مرکز», «انگشت-مرکز», «خال وسط» و «انگشت هدف» و 4 گروه کنترل: بدون خودگویی. داده های گردآوری شده از پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از تحلیل کوواریانس و آزمون تعقیبی LSD در سطح اطمینان 95 درصد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که پس از کنترل سطوح پیش آزمون, اثر اصلی گروه بر نمرات خطای عملکرد پرتاب دارت در پس آزمون معنادار است. مقایسه های تعقیبی نشان داد که خطای عملکرد در گروه گزینشی به طور معناداری پایین تر از سایر گروه-هاست. همچنین, خطای عملکرد در گروه انتخاب آزاد پایین تر از گروه کنترل بود, اما با خطای عملکرد گروه انتخاب مربی تفاوت معناداری نداشت. علاوه براین, بین خطای عملکرد گروه انتخاب مربی و کنترل تفاوت معناداری مشاهده نگردید. یافته های پژوهش حاضر پیشنهاد می کند که آموزش مهارت های حرکتی از طریق خودگویی, به ویژه زمانی که نوآموزان مجاز به گزینش نشانه های کلامی باشند, اثربخشی آموزشی را بهبود می بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانا، امیر. (1395). اثربخشی آموزش پرتاب دارت از طریق خودگویی در نوآموزان مرد. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 9(36 )، 93-107. SID. https://sid.ir/paper/183427/fa

    Vancouver: کپی

    دانا امیر. اثربخشی آموزش پرتاب دارت از طریق خودگویی در نوآموزان مرد. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1395؛9(36 ):93-107. Available from: https://sid.ir/paper/183427/fa

    IEEE: کپی

    امیر دانا، “اثربخشی آموزش پرتاب دارت از طریق خودگویی در نوآموزان مرد،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 9، no. 36 ، pp. 93–107، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183427/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button