مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تواتر خودگویی آموزشی و انگیزشی بر اجرای مهارت پرتاب دارت

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 80

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مطالعه اثر تواتر خود گویی آموزشی و انگیزشی بر اجرای مهارت پرتاب دارت بود. 38 دانشجوی پسر غیر ورزشکار دانشگاه آزاد با میانگین سنی 23.3 به صورت داوطلبانه در پژوهش حاضر شرکت کردند. شرکت کنندگان بر اساس نمرات پیش آزمون در پرتاب دارت به دو گروه خود گویی آموزشی و انگیزشی با تواتر یک تکرار و سه تکرار قرار گرفتند. نتایج نشان داد خود گویی آموزشی و انگیزشی با یک تکرار به طور معناداری موجب بهبود عملکرد شرکت کنندگان شد, اما خود گویی آموزشی و انگیزشی با سه تکرار بهطور معناداری باعث کاهش عملکرد حرکتی پرتاب دارت شد. نتایج موید این امر است که تواتر خود گویی بر اجرای مهارت پرتاب دارت اثر منفی دارد که احتمالا به دلیل فلج ناشی از تحلیل و استفاده آشکار از قوانین باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانا، امیر، مرادی، جلیل، و رفیعی، صالح. (1395). تاثیر تواتر خودگویی آموزشی و انگیزشی بر اجرای مهارت پرتاب دارت. مطالعات روان شناسی ورزشی، 5(17 )، 71-80. SID. https://sid.ir/paper/259951/fa

    Vancouver: کپی

    دانا امیر، مرادی جلیل، رفیعی صالح. تاثیر تواتر خودگویی آموزشی و انگیزشی بر اجرای مهارت پرتاب دارت. مطالعات روان شناسی ورزشی[Internet]. 1395؛5(17 ):71-80. Available from: https://sid.ir/paper/259951/fa

    IEEE: کپی

    امیر دانا، جلیل مرادی، و صالح رفیعی، “تاثیر تواتر خودگویی آموزشی و انگیزشی بر اجرای مهارت پرتاب دارت،” مطالعات روان شناسی ورزشی، vol. 5، no. 17 ، pp. 71–80، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/259951/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button