مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,308
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آزمون های موسسات آموزش آزاد علمی بر پیشرفت تحصیلی، اضطراب و عزت نفس دانش آموزان پسر چهارم دبیرستان رشته علوم تجربی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 111

چکیده

 این پژوهش با هدف تعیین تاثیر آزمون های موسسات آموزش آزاد علمی بر پیشرفت تحصیلی, اضطراب و عزت نفس دانش آموزان پسر چهارم دبیرستان رشته علوم تجربی در شهرستان خوی اجرا شد. این پژوهش با رویکرد توصیفی پیمایشی و روش تمام شماری بر روی نمونه ای به تعداد 360 نفر از دانش آموزان پسر پایه چهارم دبیرستان رشته علوم تجربی در شهرستان خوی انجام شد. از این تعداد 220 دانش آموز شرکت کننده و 140 دانش آموز غیرشرکت کننده در آزمون های موسسات آموزش آزاد علمی بودند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل نمرات زیست شناسی نیمسال اول دانش آموزان و پرسشنامه های سیاهه اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران و عزت نفس کوپر اسمیت بود. پایایی پرسشنامه ها با ضریب آلفای کرونباخ 0.94 و 0.83 محاسبه شد. در نهایت برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در این پژوهش از دو دسته آزمون های توصیفی و استنباطی استفاده شد, از آزمون t استودنت (با واریانس های ادغام شده و یا مجزا به تناسب) برای مقایسه میانگین ها و نمودار جعبه (Box plot) استفاده شد که این تحلیل ها بااستفاده از نرم افزار spss صورت گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد پیشرفت تحصیلی و اضطراب امتحان با توجه به شرکت در آزمون تفاوت معنی دار دارند, اما عزت نفس دانش آموزان شرکت کننده و غیرشرکت کننده تفاوت ندارند. بنابراین می توان گفت که آزمون ها بر پیشرفت تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان تاثیرگذار هستند و بر عزت نفس دانش آموزان تاثیرگذار نیستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرج الهی، مهران، ضرابیان، فروزان، و محدث، عادل. (1392). تاثیر آزمون‌ های موسسات آموزش آزاد علمی بر پیشرفت تحصیلی, اضطراب و عزت‌ نفس دانش آموزان پسر چهارم دبیرستان رشته علوم تجربی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 6(21)، 95-111. SID. https://sid.ir/paper/183502/fa

    Vancouver: کپی

    فرج الهی مهران، ضرابیان فروزان، محدث عادل. تاثیر آزمون‌ های موسسات آموزش آزاد علمی بر پیشرفت تحصیلی, اضطراب و عزت‌ نفس دانش آموزان پسر چهارم دبیرستان رشته علوم تجربی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛6(21):95-111. Available from: https://sid.ir/paper/183502/fa

    IEEE: کپی

    مهران فرج الهی، فروزان ضرابیان، و عادل محدث، “تاثیر آزمون‌ های موسسات آموزش آزاد علمی بر پیشرفت تحصیلی, اضطراب و عزت‌ نفس دانش آموزان پسر چهارم دبیرستان رشته علوم تجربی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 6، no. 21، pp. 95–111، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183502/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا