مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,198
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

757
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ساختارهای هدف ادراکی کلاس درس با جهت گیری شخصی هدف چیرگی (تبحر) دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 133

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه ساختارهای ادراکی کلاس درس و انگیزش چیرگی (تبحر) دانشجویان با روش همبستگی انجام گرفت. آزمودنی های پژوهش, شامل 187 دانشجو (73 دانشجوی پسر و 114 دانشجوی دختر) بودند که بوسیله نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی از دانشکده های علوم تربیتی و اجتماعی و زبان و ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز انتخاب شدند و از پرسشنامه های ساختار اهداف کلاس درس بلک بورن و پرسشنامه هدف گرایی تحصیلی بوفارد, وزیو, رومانو, کوئینارد, بوردلیو و فیلبو برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که تکالیف جالب و برانگیزاننده کلاس درس مهم ترین پیش بینی کننده انگیزش چیرگی (تبحر) دانشجویان است. نتیجه دیگر این پژوهش نشان داد که 19% درصد از واریانس انگیزش هدف چیرگی (تبحر) از طریق یک ترکیب خطی از عوامل تکالیف جالب و برانگیزاننده کلاس درس و ارزشیابی چیرگی تعیین می شود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات روش های آماری تحلیل رگرسیون گام به گام و تحلیل مسیر به کار رفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بدری گرگری، رحیم، مصرآبادی، جواد، و واحدی، شهرام. (1389). رابطه ساختارهای هدف ادراکی کلاس درس با جهت گیری شخصی هدف چیرگی (تبحر) دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 3(10)، 111-133. SID. https://sid.ir/paper/183532/fa

    Vancouver: کپی

    بدری گرگری رحیم، مصرآبادی جواد، واحدی شهرام. رابطه ساختارهای هدف ادراکی کلاس درس با جهت گیری شخصی هدف چیرگی (تبحر) دانشجویان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1389؛3(10):111-133. Available from: https://sid.ir/paper/183532/fa

    IEEE: کپی

    رحیم بدری گرگری، جواد مصرآبادی، و شهرام واحدی، “رابطه ساختارهای هدف ادراکی کلاس درس با جهت گیری شخصی هدف چیرگی (تبحر) دانشجویان،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 3، no. 10، pp. 111–133، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا