مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

840
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی آموزش چند رسانه ای مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر و تعیین تأثیر آن بر هیجان تحصیلی درس ریاضی در فراگیران پایه سوم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 104

چکیده

 این پژوهش با هدف طراحی آموزش چندرسانه ای مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر و تعیین تأثیر آن بر هیجان تحصیلی درس ریاضی در فراگیران پایه ی سوم ابتدایی, انجام شده است. در این پژوهش, از طرح شبه آزمایشی "پیش-پس آزمون با گروه گواه" استفاده شد. جامعه ی آماری در این تحقیق, دانش آموزان پسر پایه ی سوم ابتدایی شهرستان چایپاره (502 نفر) در سال تحصیلی 1397-1396بود. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای, 2 کلاس از دو مدرسه و از هر کلاس به صورت تصادفی 15 نفر انتخاب شد که بصورت تصادفی به گروه های آزمایش و کنترل منتسب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه هیجان تحصیلی لیچنفلد و همکاران (2012) گردآوری شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کواریانس چند متغیره (MANCOVA) استفاده شد. نتایج نشان داد که اجرای طراحی آموزش چند رسانه ای مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر به صورت معنی داری بر افزایش هیجان تحصیلی لذت و کاهش هیجان های تحصیلی خستگی و اضطراب تأثیر دارد و میانگین گروه آزمایش در پس آزمون بیشتر از میانگین گروه گواه بود. با توجه به یافته های پژوهش حاضر, می توان نتیجه گرفت که استفاده از طراحی آموزش چند رسانه ای مبتنی بر نظریه ی بارشناختی سوئلر به عنوان یکی از راه های کاهش هیجان های منفی و افزایش هیجان های مثبت تحصیلی فراگیران به کار رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین بگلو، کوروش، پیری، موسی، یاری حاج عطالو، جهانگیر، و رضایی، اکبر. (1398). طراحی آموزش چند رسانه ای مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر و تعیین تأثیر آن بر هیجان تحصیلی درس ریاضی در فراگیران پایه سوم ابتدایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 12(46 )، 85-104. SID. https://sid.ir/paper/183560/fa

    Vancouver: کپی

    حسین بگلو کوروش، پیری موسی، یاری حاج عطالو جهانگیر، رضایی اکبر. طراحی آموزش چند رسانه ای مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر و تعیین تأثیر آن بر هیجان تحصیلی درس ریاضی در فراگیران پایه سوم ابتدایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1398؛12(46 ):85-104. Available from: https://sid.ir/paper/183560/fa

    IEEE: کپی

    کوروش حسین بگلو، موسی پیری، جهانگیر یاری حاج عطالو، و اکبر رضایی، “طراحی آموزش چند رسانه ای مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر و تعیین تأثیر آن بر هیجان تحصیلی درس ریاضی در فراگیران پایه سوم ابتدایی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 12، no. 46 ، pp. 85–104، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183560/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button