مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

676
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

791
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی آموزش چندرسانه ای مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر و تعیین تأثیر آن بر درگیری تحصیلی و انتقال یادگیری درس ریاضی در فراگیران پایه سوم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 44

چکیده

 این پژوهش با هدف طراحی آموزش چندرسانه ای مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر و تأثیر آن بر درگیری تحصیلی و انتقال یادگیری درس ریاضی فراگیران پایه ی سوم ابتدایی انجام شده است. در این پژوهش, از طرح شبه آزمایشی «پیش-پس آزمون با گروه گواه» استفاده شد. جامعه ی آماری در این تحقیق, دانش آموزان پسر پایه ی سوم ابتدایی شهرستان چایپاره (502 نفر) در سال تحصیلی 1397-1396بود. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای, 2 کلاس از دو مدرسه و از هر کلاس به صورت تصادفی 15 نفر انتخاب شد که به صورت تصادفی به گروه های آزمایش و کنترل منتسب شدند. داده ها با استفاده از پرسش نامه های درگیری تحصیلی شوفلی و بکر (2006) و آزمون انتقال یادگیری ریاضی (محقق ساخته) گردآوری شدند. برای تحلیل فرضیه ی 1, تحلیل کوواریانس چند متغیره و فرضیه ی 2 آزمون t مستقل به کار رفت. نتایج نشان داد که به کارگیری طراحی آموزش چندرسانه ای مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر بر درگیری تحصیلی, شامل مؤلفه های توانمندی, تعهد, جذب و انتقال یادگیری فراگیران در درس ریاضی تأثیر مثبت و معناداری دارد. با توجه به یافته های پژوهش حاضر, می توان نتیجه گرفت که آموزش مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر یکی از راه های افزایش میزان درگیری فراگیران در یادگیری کلاسی و انتقال آن به موقعیت های جدید می تواند به کار رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین بگلو، کوروش، پیری، موسی، یاری، جهانگیر، و رضایی، اکبر. (1398). طراحی آموزش چندرسانه ای مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر و تعیین تأثیر آن بر درگیری تحصیلی و انتقال یادگیری درس ریاضی در فراگیران پایه سوم ابتدایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 6(4 (پیاپی 24) )، 31-44. SID. https://sid.ir/paper/262949/fa

    Vancouver: کپی

    حسین بگلو کوروش، پیری موسی، یاری جهانگیر، رضایی اکبر. طراحی آموزش چندرسانه ای مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر و تعیین تأثیر آن بر درگیری تحصیلی و انتقال یادگیری درس ریاضی در فراگیران پایه سوم ابتدایی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1398؛6(4 (پیاپی 24) ):31-44. Available from: https://sid.ir/paper/262949/fa

    IEEE: کپی

    کوروش حسین بگلو، موسی پیری، جهانگیر یاری، و اکبر رضایی، “طراحی آموزش چندرسانه ای مبتنی بر نظریه ی بار شناختی سوئلر و تعیین تأثیر آن بر درگیری تحصیلی و انتقال یادگیری درس ریاضی در فراگیران پایه سوم ابتدایی،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 6، no. 4 (پیاپی 24) ، pp. 31–44، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262949/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button