مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

998
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

794
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های روانی-اجتماعی ویژه دختران فراری بر صمیمیت اجتماعی و احساس تنهایی آنان

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 84

چکیده

 میزان رو به افزایش فرار دختران از خانه, نشان دهنده لزوم مطالعه بیشتر این پدیده و بررسی علمی با رویکرد مداخله ای برای درمان آن است. هدف مطالعه حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت های روانی-اجتماعی بر افزایش صمیمیت اجتماعی و کاهش احساس تنهایی در دختران فراری ارجاع شده به مراکز ارشاد سازمان بهزیستی استان اصفهان بوده است. این مطالعه یک پژوهش نیمه آزمایشی با دو گروه آزمایش و کنترل در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون بوده است. نمونه و روش نمونه گیری شامل 40 نفر از دختران فراری 14 تا 20 سال ساکن در مراکز ارشاد وابسته به سازمان بهزیستی استان اصفهان است که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش بسته آموزشی مهارت های روانی-اجتماعی ویژه دختران فراری و پرسشنامه صمیمیت اجتماعی)آقا محمدی و همکاران, 1390) و مقیاس احساس تنهایی)راسل, رپلو و فرگوسن, 1978 (بوده است. این بسته آموزشی که با تکیه بر روش کیفی(تحلیل موضوعی) تدوین شده است برای اولین بار در ایران اجرا شد. نتایج کمی تحلیل کواریانس نشان داد آموزش مهارت های روانی-اجتماعی در 7 بعد و 13 جلسه آموزشی تاثیر معناداری بر افزایش صمیمیت اجتماعی وکاهش احساس تنهایی دختران فراری در گروه آزمایش داشته است (001/0>p).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرقبادخدارحمی، سحر، آقایی جشوقانی، اصغر، و گل پرور، محسن. (1398). اثربخشی آموزش مهارت های روانی-اجتماعی ویژه دختران فراری بر صمیمیت اجتماعی و احساس تنهایی آنان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 12(45 )، 71-84. SID. https://sid.ir/paper/183594/fa

    Vancouver: کپی

    میرقبادخدارحمی سحر، آقایی جشوقانی اصغر، گل پرور محسن. اثربخشی آموزش مهارت های روانی-اجتماعی ویژه دختران فراری بر صمیمیت اجتماعی و احساس تنهایی آنان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1398؛12(45 ):71-84. Available from: https://sid.ir/paper/183594/fa

    IEEE: کپی

    سحر میرقبادخدارحمی، اصغر آقایی جشوقانی، و محسن گل پرور، “اثربخشی آموزش مهارت های روانی-اجتماعی ویژه دختران فراری بر صمیمیت اجتماعی و احساس تنهایی آنان،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 12، no. 45 ، pp. 71–84، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183594/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا