مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,098
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

248
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش بر میزان تکمیل بودن پرونده های پزشکی در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بجنورد در سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 21

چکیده

 زمینه و هدف: پرونده پزشکی حاوی مطالب مهم و اساسی درباره مراقبت از بیمار در یک مرکز بهداشتی و درمانی است و شامل اطلاعات کافی برای شناسایی بیمار, تشخیص یا دلیل انجام مراقبت بهداشتی, توجیه درمان و ثبت صحیح نتایج می باشد.مواد و روش کار: مطالعه حاضر از نوع نیمه تجربی بود, که با تکمیل 9 چک لیست 3 گزینه به بررسی کمی 9 برگ اصلی پرونده پزشکی بیماران ترخیص شده از بیمارستانهای دانشگاهی شهرستان بجنورد در سال 88 در دو نوبت قبل از آموزش و 5 ماه بعد از آموزش پرداخت. آموزش بصورت برگزاری دو دوره آموزشی با عنوان اصول صحیح مستندسازی جهت پزشکان و گروه مستندساز (گروه پرستاری و پیرا پزشکی) انجام گرفت و 355 پرونده با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده و با توجه به تعداد بیمار بستری از هریک از بیمارستانهای مورد نظر انتخاب گردید. داده ها با کمک نرم افزار SPSS 15 و با استفاده از آزمونهای تی زوجی, آنالیز واریانس یک طرفه, مک نمار و آزمون تعقیبی توکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین وضعیت پرونده های پزشکی قبل و بعد از آموزش در 9 برگ اصلی پرونده پزشکی, افزایش داشته و اختلاف معنی داری ملاحظه شد ((P<0.001, بجز برگ آزمایش که میانگین قبل و بعد اختلاف معنی داری را نشان نداد. میزان تکمیل بودن پرونده قبل از آموزش 75% و بعد از آموزش 79% محاسبه گردید. در ارزیابی 9 برگ مورد بررسی بیشترین درصد تکمیل پرونده قبل از آموزش (90.45%) و بعد از آموزش (93.55%) مربوط به برگ گزارش دستورات پزشک بود.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش تاثیر مثبتی بر میزان تکمیل بودن پرونده پزشکی دارد و کلیه مراکز نیاز به آموزش در زمینه بالا بردن کیفیت مستندسازی پرونده های پزشکی بصورت منظم و مستمر دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارزمانی، معصومه، دولت آبادی، تقی، و هاشمی، میترا. (1390). تاثیر آموزش بر میزان تکمیل بودن پرونده های پزشکی در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بجنورد در سال 1388. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 3(1 (پیاپی 7))، 15-21. SID. https://sid.ir/paper/187111/fa

    Vancouver: کپی

    ارزمانی معصومه، دولت آبادی تقی، هاشمی میترا. تاثیر آموزش بر میزان تکمیل بودن پرونده های پزشکی در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بجنورد در سال 1388. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی[Internet]. 1390؛3(1 (پیاپی 7)):15-21. Available from: https://sid.ir/paper/187111/fa

    IEEE: کپی

    معصومه ارزمانی، تقی دولت آبادی، و میترا هاشمی، “تاثیر آموزش بر میزان تکمیل بودن پرونده های پزشکی در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بجنورد در سال 1388،” مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، vol. 3، no. 1 (پیاپی 7)، pp. 15–21، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187111/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button