مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

922
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه روش استفاده از صدای ضبط شده سخنران با روش یادداشت برداری در کلاس بر میزان یادگیری دانشجویان مقطع کارشناسی فیزیوتراپی

صفحات

 صفحه شروع 64 | صفحه پایان 70

چکیده

 زمینه و هدف: در حال حاضر سخنرانی به طور گسترده ای به عنوان یک روش آموزش در سطح دانشگاه مورد قرار میگیرد, بویژه اگر هدف انتقال مطالب به تعداد زیادی از فراگیران باشد. آنچه که در سالهای اخیر در روش های آموزش سخنرانی در دانشگاه های کشور شیوع بیشتری پیدا کرده است, ضبط صدای سخنران توسط فراگیران می باشد. در برخی از مطالعاتی که تا کنون انجام شده مطرح گردیده است که ضبط صدای سخنرانی در دانشگاه و استفاده از آن در خارج از کلاس دارای مزایای زیادی است و برخی دیگر عنوان کرده اند دانشجویان با ناتوانایی های مشخص ممکن است از ضبط صدا استفاده کنند و این روش موجب عدم تمرکز دانشجو در کلاس شده و یادگیری را کاهش می دهد. هدف این مطالعه, مقایسه روش استفاده از صدای ضبط شده سخنران با روش یادداشت برداری در کلاس در میزان یادگیری دانشجویان کارشناسی فیزیوتراپی بود. روش بررسی: 29 دانشجوی کارشناسی فیزیوتراپی مشغول به تحصیل در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس شیوه مطالعه در دو گروه شامل: استفاده از صدای ضبط شده سخنران و یادداشت برداری در کلاس در این مطالعه توصیفی- مقطعی مقایسه ای شرکت کردند. نمره آزمون کتبی دانشجویان, نمره ارزشیابی استاد, نمره رضایتمندی از واحد درسی و نمره دانشجویان در سوالات با سطح دشواری بالا به عنوان متغیرهای وابسته برای این بررسی در نظر گرفته شد. یافته ها: در مقایسه میانگینهای نمره آزمون کتبی دانشجویان (P=0.92), نمره ارزشیابی استادP=0.55) ), نمره رضایتمندی از واحد درسی (P=0.57) و نمره دانشجویان در سوالات با سطح دشواری بالا با (P=0.53), بین دو گروه اختلاف معنادار وجود نداشت. نتیجه گیری: استفاده از روش ضبط صدا تاثیر معنی داری بر یادگیری دانشجویان نداشت. نتایج به دست آمده در این مطالعه مربوط به یک واحد درسی خاص بود و نمی توان نتایج آن را به سایر دروس تعمیم داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناصری، نسرین، جلایی، شهره، آذرسا، محمدحسن، و بهرامی نیا، سعید. (1393). مقایسه روش استفاده از صدای ضبط شده سخنران با روش یادداشت برداری در کلاس بر میزان یادگیری دانشجویان مقطع کارشناسی فیزیوتراپی. توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)، 8(2)، 64-70. SID. https://sid.ir/paper/187203/fa

    Vancouver: کپی

    ناصری نسرین، جلایی شهره، آذرسا محمدحسن، بهرامی نیا سعید. مقایسه روش استفاده از صدای ضبط شده سخنران با روش یادداشت برداری در کلاس بر میزان یادگیری دانشجویان مقطع کارشناسی فیزیوتراپی. توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)[Internet]. 1393؛8(2):64-70. Available from: https://sid.ir/paper/187203/fa

    IEEE: کپی

    نسرین ناصری، شهره جلایی، محمدحسن آذرسا، و سعید بهرامی نیا، “مقایسه روش استفاده از صدای ضبط شده سخنران با روش یادداشت برداری در کلاس بر میزان یادگیری دانشجویان مقطع کارشناسی فیزیوتراپی،” توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)، vol. 8، no. 2، pp. 64–70، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187203/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button