مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,018
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

همخوانی نمره ارزشیابی استاد توسط دانشجویان با نمره خودارزیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال 1387

صفحات

 صفحه شروع 229 | صفحه پایان 237

چکیده

 مقدمه: مقایسه نتایج ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان با نمره خودارزیابی اساتید می تواند به شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم ارزشیابی کمک کند و در دستیابی به هدف ارزشیابی که ارتقای کیفیت می باشد مفید واقع گردد. این مطالعه با هدف بررسی همخوانی نتایج خودارزیابی اساتید با ارزشیابی دانشجویان از آنان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام گرفت.روش ها: مطالعه از نوع همبستگی بوده و جامعه و نمونه پژوهش کلیه دانشجویان و اعضای هیات علمی غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بودند که در سال تحصیلی 87-86 در دانشکده های مختلف به آموزش اشتغال داشتند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ای بر اساس مقیاس لیکرت, شامل 15 سوال 5 گزینه ای بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS-15 تجزیه و تحلیل شد.نتایج: ضریب همبستگی بین نمرات ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان و نمرات خودارزیابی اساتید 0.158 بود .(p=.034) میانگین نمرات خودارزیابی اساتید 4.53±0.36 و ارزشیابی آنان توسط دانشجویان 4.04±0.39 بود (p=.0001 و t=13.34). میانگین نمره خودارزیابی بیش از90 درصد اساتید بالاتر از 4 (در حد عالی) بود.نتیجه گیری: نتایج این بررسی نشان داد بین نمرات ارزشیابی استادان توسط دانشجویان و نمره خودارزیابی آنان همبستگی ضعیفی وجود دارد. با توجه به اهمیت ارزشیابی های دانشجویی باید زمینه هایی برای جلب نظر اساتید و پذیرش نتایج این ارزشیابی فراهم نمود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکورنیا، عبدالحسین، فکور، محمد، الهام پور، حسین، طاهرزاده، مریم، و چعب، فرحناز. (1389). همخوانی نمره ارزشیابی استاد توسط دانشجویان با نمره خودارزیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال 1387. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(3 (پیاپی 27))، 229-237. SID. https://sid.ir/paper/58978/fa

    Vancouver: کپی

    شکورنیا عبدالحسین، فکور محمد، الهام پور حسین، طاهرزاده مریم، چعب فرحناز. همخوانی نمره ارزشیابی استاد توسط دانشجویان با نمره خودارزیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال 1387. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(3 (پیاپی 27)):229-237. Available from: https://sid.ir/paper/58978/fa

    IEEE: کپی

    عبدالحسین شکورنیا، محمد فکور، حسین الهام پور، مریم طاهرزاده، و فرحناز چعب، “همخوانی نمره ارزشیابی استاد توسط دانشجویان با نمره خودارزیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سال 1387،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 3 (پیاپی 27)، pp. 229–237، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/58978/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button