مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دو مجموعه آموزش زبان انگلیسی از لحاظ تجربه یادگیری واسطه ای: کتب درسی دبیرستانی ایران و مجموعه اینترچنج (ویرایش سوم)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 28

چکیده

 این مقاله می کوشد در قالب مقایسه به ارزیابی دو مجموعه آموزشی زبان انگلیسی از لحاظ تجربه یادگیری واسطه ای (MLE) بپردازد. این دو مجموعه شامل کتب اینترچنج (ویرایش سوم) است که عموما در موسسات آموزش زبان انگلیسی ایران استفاده می شود و کتب درسی آموزش زبان انگلیسی که از طرف وزارت آموزش و پرورش ایران برای تدریس در مقطع دبیرستان تالیف شده اند. در وهله اول, با بررسی مهارت ها, نقش ها و اهداف زبانی, به ارزیابی تمرینات و تکالیف منتخب برگرفته از این دو مجموعه بر اساس 12 ویژگی معیاری برگرفته از مدل MLE فیورستن پرداخته شده است. سپس, دو پرسشنامه به زبان فارسی در اختیار دبیران و زبان آموزان انگلیسی قرار گرفته تا میزان توجه آنان به ویژگی های واسطه ای پیشنهادی فیورستن مشخص شود. در این پرسشنامه ها سوالاتی راجع به عقاید و تاثرات آنان نسبت به هریک از ویژگی ها, مطرح شده است. در ادامه, از چندتن از دبیران و زبان آموزان مصاحبه به عمل آمده تا نظر آنان راجع به تکالیف برگزیده و دیدگاه کلی آنان نسبت به تمرین های موجود در هر دو کتاب مورد ارزیابی قرار گیرد. یافته های حاصل از پرسشنامه و مصاحبه با ارزیابی های صورت گرفته محقق از هر تمرین بر مبنای مدل MLE سازگار بود. در انتها, هر دو کتاب از لحاظ ویژگی های معیاری مطرح شده و با توجه به مصاحبه دبیران و زبان آموزان مورد مقایسه قرار گرفته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی فاطمی، آذر، الهی شیروان، مجید، و مردانی کلاته قشلاق، مجید. (1390). ارزیابی دو مجموعه آموزش زبان انگلیسی از لحاظ تجربه یادگیری واسطه ای: کتب درسی دبیرستانی ایران و مجموعه اینترچنج (ویرایش سوم). مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، 44(3)، 1-28. SID. https://sid.ir/paper/187529/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی فاطمی آذر، الهی شیروان مجید، مردانی کلاته قشلاق مجید. ارزیابی دو مجموعه آموزش زبان انگلیسی از لحاظ تجربه یادگیری واسطه ای: کتب درسی دبیرستانی ایران و مجموعه اینترچنج (ویرایش سوم). مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)[Internet]. 1390؛44(3):1-28. Available from: https://sid.ir/paper/187529/fa

    IEEE: کپی

    آذر حسینی فاطمی، مجید الهی شیروان، و مجید مردانی کلاته قشلاق، “ارزیابی دو مجموعه آموزش زبان انگلیسی از لحاظ تجربه یادگیری واسطه ای: کتب درسی دبیرستانی ایران و مجموعه اینترچنج (ویرایش سوم)،” مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، vol. 44، no. 3، pp. 1–28، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187529/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button