مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,204
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

805
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تلفیق محتوای آموزشی با فرهنگ ایرانی- اسلامی در آموزش زبان انگلیسی ازطریق بازی های دیجیتال

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 102

چکیده

 در جوامع امروزی, فناوری, یادگیری و یاددهی درآمیخته هستند و به شکل پیوسته در تغییر و تحول می باشند. تجربه زندگی واقعی در نوع خود برای تهیه محتوای آموزش نوین به مرجعی تبدیل شده است. در همین راستا و برای گسترش آموزش عالی, حرکت در مسیر صحیح اخلاقی و علمی بیش ازپیش لازم و ضروری به نظر می رسد. از آنجایی که ارتباطات سیار در ترکیب با رسانه هایی همچون بازی زمینه ثبات تعاملات میان انسان ها را فراهم می آورند, در پژوهش حاضر آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان رابط بین المللی, به شیوه ترکیبی برای تقویت ارتباطات ملت ها و فرهنگ های مختلف و با هدف فراهم ساختن بستر دوستی دربین آن ها دنبال شد. در مقاله حاضر, با کاربرد شیوه آموزش غوطه وری, محتوای دانشگاهی به زبان انگلیسی به 140 دانشجوی زن و مرد ایرانی از رده سنی 26-21 سال و با سطح متوسط مهارت زبانی, با تلفیق آموزش رسمی و در دو نمونه بازی آموزشی دیجیتالی از پیش ساخته و بومی در یک نیمسال تحصیلی آموزش داده شد. طرح انجام این پژوهش از نوع چندبعدی و ترکیبی متشکل از آزمون های تکوینی حین انجام فرایند یاددهی و یادگیری, آزمون تلخیصی در پایان پژوهش و پرسشنامه نگرش بود. تحلیل کمی و کیفی نتایج حاصل از اطلاعات گردآوری شده بیانگر تاثیر معنادار محتوای انگلیسی غیررسمی متکی بر فرهنگ اسلامی- ایرانی بر عملکرد فراگیران, به هنگام یادگیری زبان انگلیسی و ارتقای توان ارتباطی آنان ازطریق این زبان بود؛ ازاین رو, می توان محتوای دیجیتالی فرهنگ بومی محور را نوعی واسط برای کوتاه ترنمودن مسیر یادگیری زبان های خارجی و تسهیل در تعاملات در راستای دوستی با مردمان جهان در این چارچوب پنداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیاتی، عبدالمجید، جلیلی فر، علیرضا، و خزایی، سعید. (1392). تلفیق محتوای آموزشی با فرهنگ ایرانی- اسلامی در آموزش زبان انگلیسی ازطریق بازی های دیجیتال. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، 46(4)، 77-102. SID. https://sid.ir/paper/187549/fa

    Vancouver: کپی

    حیاتی عبدالمجید، جلیلی فر علیرضا، خزایی سعید. تلفیق محتوای آموزشی با فرهنگ ایرانی- اسلامی در آموزش زبان انگلیسی ازطریق بازی های دیجیتال. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)[Internet]. 1392؛46(4):77-102. Available from: https://sid.ir/paper/187549/fa

    IEEE: کپی

    عبدالمجید حیاتی، علیرضا جلیلی فر، و سعید خزایی، “تلفیق محتوای آموزشی با فرهنگ ایرانی- اسلامی در آموزش زبان انگلیسی ازطریق بازی های دیجیتال،” مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، vol. 46، no. 4، pp. 77–102، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187549/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا