مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,438
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,024
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست بر اساس نظریه هوش های چندگانه گاردنر و شیوه سنتی

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 54

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست در حیطه دانستن, کاربرد مفاهیم و ماندگاری ذهنی با استفاده از نظریه هوش های چندگانه و شیوه سنتی انجام شد. طرح پژوهش, از نوع طرح های نیمه آزمایشی با گروه کنترل, همراه با پیش آزمون و پس آزمون بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر پایه اول در یکی از دبیرستان های شهر تهران بود که نمونه به صورت تمام شماری انتخاب, و با گمارش تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل کلاس بندی شد. نتایج نشان داد که در سوال های سطح دانستن پس آزمون, تفاوت معنی داری بین میانگین دو گروه مداخله و کنترل وجود ندارد, ولی در حیطه کاربرد مفاهیم و ماندگاری ذهنی, بین دو گروه تفاوت معنی داری مشاهده شد. بنابراین بر اساس یافته های این پژوهش, آموزش محیط زیست مبتنی بر نظریه هوش های چند گانه, دارای اثربخشی بیشتری در کاربرد مفاهیم و ماندگاری ذهنی نسبت به شیوه سنتی است, ولی در حیطه دانستن مفاهیم, همسان با رویکرد سنتی عمل می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نیرو، محمد، حاجی حسین نژاد، غلامرضا، و علی عسگری، مجید. (1391). مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست بر اساس نظریه هوش های چندگانه گاردنر و شیوه سنتی. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 5(1 (پیاپی 17))، 43-54. SID. https://sid.ir/paper/189921/fa

    Vancouver: کپی

    نیرو محمد، حاجی حسین نژاد غلامرضا، علی عسگری مجید. مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست بر اساس نظریه هوش های چندگانه گاردنر و شیوه سنتی. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1391؛5(1 (پیاپی 17)):43-54. Available from: https://sid.ir/paper/189921/fa

    IEEE: کپی

    محمد نیرو، غلامرضا حاجی حسین نژاد، و مجید علی عسگری، “مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست بر اساس نظریه هوش های چندگانه گاردنر و شیوه سنتی،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 43–54، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189921/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا