مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,638
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 130

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دخترسال اول دبیرستان شهر اسلامشهر انجام شد. به این منظور از میان کلیه دانش آموزان این پایه تعداد 56 نفر به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و با جایگزینی تصادفی در دو گره آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابتدا هر دو گروه در پیش آزمون (مقیاس انگیزش تحصیلی) شرکت نمودند, سپس گروه آزمایش ده جلسه یک و نیم ساعته آموزش راهبردهای خودتنظیمی را دریافت داشت و در پایان, هر دو گروه پس آزمون را اجرا نمودند. تجزیه و تحلیل داده ها بیانگر تاثیر مثبت و معنادار آموزش راهبردهای خود تنظیمی بر جنبه های گوناگون انگیزش تحصیلی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی درویش بقال، ناهید، حاتمی، حمیدرضا، احدی، حسن، و اسدزاده، حسن. (1391). بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان. علوم رفتاری، 4(12)، 119-130. SID. https://sid.ir/paper/190525/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی درویش بقال ناهید، حاتمی حمیدرضا، احدی حسن، اسدزاده حسن. بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان. علوم رفتاری[Internet]. 1391؛4(12):119-130. Available from: https://sid.ir/paper/190525/fa

    IEEE: کپی

    ناهید محمدی درویش بقال، حمیدرضا حاتمی، حسن احدی، و حسن اسدزاده، “بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان،” علوم رفتاری، vol. 4، no. 12، pp. 119–130، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190525/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button