مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,687
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر کارگاه آموزشی احیای قلبی- ریوی و مغزی (CPCR) بر سطح دانش پرستاران

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 39

چکیده

 مقدمه: احیای قلبی- ریوی شامل سلسله اقدامات منظم و هدفمندی است که برای بازگرداندن اعمال حیاتی اعضای مهم بدن یعنی قلب, ریه و مغز انجام می شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تاثیر اجرای کارگاه آموزشی بر سطح دانش احیای قلبی- ریوی و مغزی پرستاران بر اساس دستورالعمل سال 2010 انجمن قلب آمریکا در سال 1389 انجام شد.روش ها: این مطالعه, مطالعه ای نیمه تجربی به صورت مداخله ای برای سنجش دانش بلافاصله بعد از آموزش و دانش با تاخیر دو ماهه روی 130 نفر از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. ابزار گردآوری داده های تحقیق پرسشنامه حاوی 20 سوال بود که بر اساس متون و راهنمای 2010 انجمن قلب آمریکا طراحی شد. شیوه آموزش به دو صورت سخنرانی و عملی طی دو روز و هر روز به مدت 8 ساعت در دو قسمت محتوای پایه و پیشرفته انجام شد و اطلاعات با نرم افزار SPSS و با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: اختلاف معنی دار میزان آگاهی پایه و پیشرفته در مورد احیای قلبی- ریوی با توجه به میانگین نمرات قبل از آموزش (8.6), بلافاصله بعد از آموزش (14.9) و با تاخیر دو ماهه (13.2) بیانگر تاثیر مثبت آموزش بود. در برخی موضوعات شامل استفاده به موقع از الکتروشوک در ریتم های قابل شوک دادن و اولین اقدام در برخورد با فرد دچار ایست قلبی تنفسی, آموزش کمترین تاثیر را داشت.نتیجه گیری: آموزش اصولی می تواند منجر به افزایش آگاهی پرستاران در زمینه احیای قلبی- ریوی پایه و پیشرفته شود. بر این اساس برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی منظم به صورت تئوری و عملی توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چراغی، محمدعلی، محمدنژاد، اسماعیل، و سالاری، امیر. (1390). بررسی تاثیر کارگاه آموزشی احیای قلبی- ریوی و مغزی (CPCR) بر سطح دانش پرستاران. امداد و نجات (Scientific Journal of Rescue and Relief)، 3(1- 2)، 33-39. SID. https://sid.ir/paper/190751/fa

    Vancouver: کپی

    چراغی محمدعلی، محمدنژاد اسماعیل، سالاری امیر. بررسی تاثیر کارگاه آموزشی احیای قلبی- ریوی و مغزی (CPCR) بر سطح دانش پرستاران. امداد و نجات (Scientific Journal of Rescue and Relief)[Internet]. 1390؛3(1- 2):33-39. Available from: https://sid.ir/paper/190751/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی چراغی، اسماعیل محمدنژاد، و امیر سالاری، “بررسی تاثیر کارگاه آموزشی احیای قلبی- ریوی و مغزی (CPCR) بر سطح دانش پرستاران،” امداد و نجات (Scientific Journal of Rescue and Relief)، vol. 3، no. 1- 2، pp. 33–39، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190751/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button