مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,327
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

837
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر کارگاه آموزشی احیا قلبی- ریوی بر یادگیری پایدار پرستاران

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 215

چکیده

 مقدمه: تاثیر حضور افراد تعلیم دیده در تیم بر برایند احیا, در تحقیقات گذشته تایید گشته است. یک نیازسنجی اطلاعاتی, در محیط پژوهش حاضر, بیانگر نقص دانش پرستاران در زمینه احیا است. بنابراین, مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش به شیوه کارگاهی بر یادگیری پایدار پرستاران طراحی گردید. روش ها: این مطالعه مداخله ای از نوع پیش آزمون پس آزمون با ابزار جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه دو قسمتی حاوی مشخصات فردی و 21 سوال چهار گزینه ای در مورد اقدامات لازم در عملیات احیای قلبی- ریوی بود. این پرسشنامه قبل بلافاصله بعد و 6 ماه بعد از اتمام کارگاه توسط شرکت کنندگان پاسخ داده شد و نتایج با استفاده از آزمون repeated measure ANOVA و نرم افزار SPSS تحلیل گردید. نتایج: بیشترین نمره پیش آزمون 17 و کمترین 6 با میانگین 12/10 و برای آزمون بعد از کارگاه به ترتیب 21 و 13 با میانگین 96/17 و برای آزمون با تاخیر 6 ماهه, 17 و 10 با میانگین 02/15 بود. مقایسه میانگین نتایج این سه آزمون تفاوت معنی داری بین میانگین نمرات پیش آزمون و آزمون بلافاصله بعد از کارگاه و آزمون تاخیری نشان داد. نتیجه گیری: با وجود آن که کارگاه های احیای قلبی- ریوی نیاز جامعه پرستاری را تا حدودی برطرف می نماید, اما تکرار این کارگاه ها در فواصل منظم و حداکثر 6 ماه ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بریم نژاد، لیلی، نیک بخت نصرآبادی، علیرضا، محمدی محمدی، هادی، احمدزاده، معصومه، و رسولی، مرجان. (1386). تاثیر کارگاه آموزشی احیا قلبی- ریوی بر یادگیری پایدار پرستاران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7(2 (پیاپی 18))، 209-215. SID. https://sid.ir/paper/59454/fa

Vancouver: کپی

بریم نژاد لیلی، نیک بخت نصرآبادی علیرضا، محمدی محمدی هادی، احمدزاده معصومه، رسولی مرجان. تاثیر کارگاه آموزشی احیا قلبی- ریوی بر یادگیری پایدار پرستاران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1386؛7(2 (پیاپی 18)):209-215. Available from: https://sid.ir/paper/59454/fa

IEEE: کپی

لیلی بریم نژاد، علیرضا نیک بخت نصرآبادی، هادی محمدی محمدی، معصومه احمدزاده، و مرجان رسولی، “تاثیر کارگاه آموزشی احیا قلبی- ریوی بر یادگیری پایدار پرستاران،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 18)، pp. 209–215، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59454/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button