مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,111
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای تاثیر دوره های آموزشی کوتاه مدت حضوری و غیرحضوری بر توانمندسازی روان شناختی کارکنان

صفحات

 صفحه شروع 254 | صفحه پایان 265

چکیده

 پیش زمینه و هدف: یکی از اقداماتی که سازمان ها برای تجدید حیات و نوآفرینی در برابر تحولات محیطی و به منظور توانمندسازی کارکنان خود می اندیشند برنامه ریزی, اجرا و ارزشیابی برنامه های آموزشی کوتاه مدت حضوری و غیرحضوری می باشد. بنابراین مطالعه حاضر با هدف مقایسه تاثیر دوره های آموزشی کوتاه مدت حضوری و غیرحضوری بر توانمندسازی روانشناختی کارکنان انجام گرفت.مواد و روش کار: تحقیق حاضر از نوع شبه آزمایشی بوده که تعداد 60 نفر از مدیران و معاونان مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان زابل, در دوره سه روزه رهبری آموزشی که در اسفندماه 1388 در آن شهرستان برگزار گردید, شرکت داشتند و به عنوان نمونه آماری در دو گروه کنترل (آموزش به شیوه غیرحضوری) و آزمون (آموزش به شیوه حضوری) مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها در این مطالعه شامل فرم اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه استاندارد توانمندسازی روان شناختی اسپریتزر (1996) بود که به بررسی 5 بعد احساس معناداری, خودکار آمدی, تاثیر, اعتماد و خودمختاری می پرداخت. پرسش نامه ها در دو مرحله, قبل و دو هفته بعد از آموزش تکمیل شدند. در ضمن برای تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از آزمون تی برای گروه های مستقل با کمک نرم افزار کامپیوتری SPSS14  استفاده شده است.یافته ها: دوره آموزشی کوتاه مدت حضوری نسبت به دوره آموزشی کوتاه مدت غیرحضوری در توانمندسازی روان شناختی کارکنان موثرتر می باشد.بحث و نتیجه گیری: با وجود برتری آموزش های کوتاه مدت حضوری نسبت به آموزش های کوتاه مدت غیر حضوری بر توانمندی روان شناختی کارکنان, نمی توان از این نکته غافل شد که شرط اصلی توانمندسازی کارکنان, آموزش می باشد و ناکارآمدی آموزش های کوتاه مدت غیرحضوری نیازمند آسیب شناسی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناستی زایی، ناصر، و هزاره مقدم، مهدیه. (1389). بررسی مقایسه ای تاثیر دوره های آموزشی کوتاه مدت حضوری و غیرحضوری بر توانمندسازی روان شناختی کارکنان. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 8(4)، 254-265. SID. https://sid.ir/paper/190949/fa

    Vancouver: کپی

    ناستی زایی ناصر، هزاره مقدم مهدیه. بررسی مقایسه ای تاثیر دوره های آموزشی کوتاه مدت حضوری و غیرحضوری بر توانمندسازی روان شناختی کارکنان. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1389؛8(4):254-265. Available from: https://sid.ir/paper/190949/fa

    IEEE: کپی

    ناصر ناستی زایی، و مهدیه هزاره مقدم، “بررسی مقایسه ای تاثیر دوره های آموزشی کوتاه مدت حضوری و غیرحضوری بر توانمندسازی روان شناختی کارکنان،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 8، no. 4، pp. 254–265، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190949/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button