مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

851
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه و سنجش میزان آگاهی دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از شیوه های گوناگون مطالعه

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 78

چکیده

 هدف: مطالعه موثر را باید یکی از عوامل و ابزارهای توسعه علمی کشور به شمار آورد. و در این بین, نقش دانشجویان در پیشرفت و توسعه کشور نقشی بی بدیل تلقی تواند شد. در پژوهش حاضر میزان آگاهی دانشجویان رشته معماری از شیوه های گوناگون مطالعه (شامل خواندن اجمالی, تندخوانی, عبارت خوانی, دقیق خواندن, خواندن تجسسی, و خواندن انتقادی) مورد بررسی قرار گرفته و بر حسب جنسیت و مقطع تحصیلی ایشان ارزیابی شده است.روش پژوهش: شیوه پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی, و جامعه آماری آن شامل تمامی 1657 نفر دانشجوی رشته معماری دانشکده هنر و معماری, دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد می باشد که در نیمسال اول سال تحصیلی 90 89 در چهار مقطع کارشناسی ارشد, کارشناسی پیوسته, کارشناسی ناپیوسته, و کاردانی مشغول تحصیل هستند.یافته های پژوهش: یافته های تحقیق نشان می دهد که دانشجویان تحصیلات تکمیلی بیش از سایر دانشجویان از شیوه های مطالعه آگاهی دارند و شیوه های جدید را به کار می گیرند. همچنین در اغلب شیوه های مطالعه میان میزان آگاهی دانشجویان بر حسب جنسیت تفاوت معناداری وجود ندارد.نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که متاسفانه میزان آگاهی دانشجویان از شیوه های مطالعه بسیار ناچیز است و این قلت آگاهی می تواند یکی از عوامل موثر در افت کیفی یادگیری ایشان به شمار آید. لذا توجه به آموزش راهبردهای مطالعه موثر در برنامه های درسی دانشجویان می تواند کمک موثری به بهبود شرایط موجود نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طبسی، محسن. (1390). مطالعه و سنجش میزان آگاهی دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از شیوه های گوناگون مطالعه. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، 4(14)، 71-78. SID. https://sid.ir/paper/193290/fa

    Vancouver: کپی

    طبسی محسن. مطالعه و سنجش میزان آگاهی دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از شیوه های گوناگون مطالعه. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)[Internet]. 1390؛4(14):71-78. Available from: https://sid.ir/paper/193290/fa

    IEEE: کپی

    محسن طبسی، “مطالعه و سنجش میزان آگاهی دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از شیوه های گوناگون مطالعه،” دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، vol. 4، no. 14، pp. 71–78، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/193290/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button