مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,079
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی کتب غیردرسی نهضت سواد آموزی از دیدگاه زنان نوسواد شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 تهیه و تنظیم کتاب های غیردرسی در سازمان نهضت سوادآموزی و به ویژه برای سوادآموزان زن یکی از تدابیری است که برای تداوم آموزش برای فراگیران اندیشیده شده است. بر این اساس ضرورت دارد که این کتاب ها متناسب با ویژگی های نوسوادان و فضای فرهنگی غالب طراحی گردد.هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی کتابهای غیر درسی از دیدگاه نوسوادان زن است.روش پژوهش: به منظور دست یابی به هدف مذکور 120 نفر از نوسوادان از 4 منطقه شهر تهران (شمال, جنوب, شرق و غرب) به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار محقق ساخته که در بر گیرنده 5 مقوله وضعیت شکلی, محتوایی و اجرایی کتابها و تاثیر آنها بر اطلاعات عمومی و اجتماعی و وضعیت خواندن و نوشتن بود با کمک آموزشیار توسط نوسوادان تکمیل گردید.یافته ها: نتایج که با استفاده از ضریب خی دو و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شده بودند نشان داد که فراگیران, کتابهای غیردرسی را از منظر 5 مقوله فوق الذکر مطلوب می دانند. ضمنا رابطه بین سن با نگرش به اثربخشی کتابهای غیر درسی (0.29) و رابطه پایه تحصیلی با نگرش به اثربخشی کتابهای غیر درسی (0.35) مثبت و معنی دار بود.نتیجه گیری: توجه به کتاب های غیر درسی می تواند ضمانت بخش تداوم یادگیری در زنان نوسواد باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارجمندنیا، علی اکبر، میرحسینی، زهره، و کاکابرایی، کیوان. (1389). بررسی اثربخشی کتب غیردرسی نهضت سواد آموزی از دیدگاه زنان نوسواد شهر تهران. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، 3(9)، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/193302/fa

    Vancouver: کپی

    ارجمندنیا علی اکبر، میرحسینی زهره، کاکابرایی کیوان. بررسی اثربخشی کتب غیردرسی نهضت سواد آموزی از دیدگاه زنان نوسواد شهر تهران. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)[Internet]. 1389؛3(9):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/193302/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر ارجمندنیا، زهره میرحسینی، و کیوان کاکابرایی، “بررسی اثربخشی کتب غیردرسی نهضت سواد آموزی از دیدگاه زنان نوسواد شهر تهران،” دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، vol. 3، no. 9، pp. 1–9، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/193302/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button