مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,500
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

663
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه کاربران و کتابداران کتابخانه‏ های عمومی شهر تهران وابسته به نهاد کتابخانه‏ های عمومی درباره کیفیت خدمات کتابخانه

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 30

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به مقایسه دیدگاه کاربران و کتابداران درباره کیفیت خدمات کتابخانه ‏های عمومی درجه یک شهر تهران پرداخته است.روش پژوهش: ارزیابی عملکرد و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه لایب کوال می باشد. جامعه پژوهش شامل 89 کتابدار و تعداد 40556 نفر از کاربران است که 381 نفر از کاربران به صورت تصادفی بر اساس فرمول جولی انتخاب شدند.یافته‏ ها: در پاسخ به پرسش‏ های اساسی نشان داده شد که در هر سه بعد لایب ‏کوال (تاثیرگذاری خدمات, کنترل اطلاعات, مکان) از دیدگاه کاربران و کتابداران در وضع موجود و مطلوب تفاوت معناداری وجود داشته و هیچ ‏کدام از ابعاد در وضعیت موجود نتوانسته است به حد مورد انتظار آنان دست یابد. همچنین میزان کیفیت ارائه خدمات کتابخانه‏ های عمومی بالاتر از حد مطلوب است.نتیجه گیری: در پاسخ به فرضیات پژوهش, یافته ‏ها حاکی از آن هستند که در زمینه ابعاد سه گانه پرسشنامه لایب کوال مورد استفاده در کتابخانه ‏های مورد مطالعه, از دیدگاه هر دو گروه کاربران و کتابداران, بعد تاثیرگذاری خدمات نسبت به دیگر ابعاد از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است. همچنین از دیدگاه کتابداران زن مورد مطالعه کاربران بیش از حد, از کیفیت خدمات کتابخانه ‏های عمومی انتظار دارند. مقایسه دیدگاه‏ های کتابداران و کاربران مورد مطالعه در زمینه کیفیت خدمات کتابخانه ‏های عمومی حاکی از آن بود که مابین دیدگاه کتابداران و کاربران مورد مطالعه در زمینه میزان کیفیت خدمات کتابخانه‏ های عمومی در وضع موجود تفاوت معناداری وجود داشته و کتابداران به صورت معناداری بیشتر از کاربران از کیفیت خدمات کتابخانه‏ های عمومی در وضعیت موجود رضایت داشته‏ اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تفرشی، شکوه، و مولوی، مینو. (1391). مقایسه دیدگاه کاربران و کتابداران کتابخانه‏ های عمومی شهر تهران وابسته به نهاد کتابخانه‏ های عمومی درباره کیفیت خدمات کتابخانه. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، 5(16)، 19-30. SID. https://sid.ir/paper/193364/fa

    Vancouver: کپی

    تفرشی شکوه، مولوی مینو. مقایسه دیدگاه کاربران و کتابداران کتابخانه‏ های عمومی شهر تهران وابسته به نهاد کتابخانه‏ های عمومی درباره کیفیت خدمات کتابخانه. دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)[Internet]. 1391؛5(16):19-30. Available from: https://sid.ir/paper/193364/fa

    IEEE: کپی

    شکوه تفرشی، و مینو مولوی، “مقایسه دیدگاه کاربران و کتابداران کتابخانه‏ های عمومی شهر تهران وابسته به نهاد کتابخانه‏ های عمومی درباره کیفیت خدمات کتابخانه،” دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)، vol. 5، no. 16، pp. 19–30، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/193364/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا