مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

قیمت گذاری راهبردی و اثر آن بر عملکرد شرکت

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 118

کلیدواژه

قیمت گذاری راهبردی (استراتژیک)Q1

چکیده

 انتخاب راهبرد صحیح قیمت گذاری برای رسیدن به اهداف بنگاه بسیار مفید است؛ نگاه به قیمت گذاری بلندمدت (استراتژِیک) سبب ایجاد مزیت رقابت برای شرکت ها خواهد شد؛ از این رو داشتن درک صحیح از عوامل مؤثر بر قیمت گذاری راهبردی بسیار حیاتی است. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر قیمت گذاری راهبردی و نقش آن بر عملکرد شرکت هاست. این پژوهش توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعة آماری مدیران و کارکنان بخش فروش و بازاریابی شرکت های لبنی فعال در شهر مشهد است. بدین منظور نمونه ای برابر با 226 نفر بر اساس جدول مورگان و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی هم گرا و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ و پایایی مرکب تأیید شده است. برای بررسی فرضیه های پژوهش, از مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان می دهد عوامل مربوط به شرکت, موقعیت شرکت در بازار و بازارگرایی بر قیمت گذاری راهبردی تأثیرگذارند؛ اما رابطة اندازة شرکت و قیمت گذاری راهبردی با توجه به عدد معناداری تأیید نشده است. از بین عوامل بازار, آشفتگی فنی و آشفتگی بازار تأثیر منفی بر قیمت گذاری راهبردی داشتند و رشد بازار بر قیمت تأثیر مثبت و معناداری داشت. تأثیر شدت رقابت بر قیمت گذاری راهبردی معنی دار نبود. از دیگر نتایج این پژوهش, تأیید تعدیل گری بازارگرایی در رابطة بین آشفتگی بازار و قیمت گذاری راهبردی است؛ اما تعدیل گری این متغیر در رابطة آشفتگی فنی و قیمت گذاری راهبردی تأیید نشده است. درنهایت نتیجه این است که قیمت گذاری راهبردی بر عملکرد شرکت های لبنی تأثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بلوچی، حسین، ملکی مین باش رزگاه، مرتضی، فیض، داوود، و حسن قلی پوریاصوری، طهمورث. (1398). قیمت گذاری راهبردی و اثر آن بر عملکرد شرکت. تحقیقات بازاریابی نوین، 9(1 (پیاپی 32) )، 95-118. SID. https://sid.ir/paper/194485/fa

    Vancouver: کپی

    بلوچی حسین، ملکی مین باش رزگاه مرتضی، فیض داوود، حسن قلی پوریاصوری طهمورث. قیمت گذاری راهبردی و اثر آن بر عملکرد شرکت. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1398؛9(1 (پیاپی 32) ):95-118. Available from: https://sid.ir/paper/194485/fa

    IEEE: کپی

    حسین بلوچی، مرتضی ملکی مین باش رزگاه، داوود فیض، و طهمورث حسن قلی پوریاصوری، “قیمت گذاری راهبردی و اثر آن بر عملکرد شرکت،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 9، no. 1 (پیاپی 32) ، pp. 95–118، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194485/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button