مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

465
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدلی برای فراوانی استفاده از خدمات بانکداری همراه

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 194

چکیده

 رشد فراگیر فناوری اطلاعات و ارتباطات, تأثیر بسیار زیادی بر صنعت بانکداری داشته است. ارائة خدمات بانکی به مشتریان از طریق تلفن همراه یکی از جدیدترین این فناوری هاست. شواهد نشان می دهد میزان استفاده از همراه بانک میان مشتریان بانک ها در حال گسترش است. هدف پژوهش حاضر, طراحی مدلی برای بررسی تأثیر نگرش, شخصیت, ریسک ادراکی, سهولت استفاده و تصویر ذهنی برند بر فراوانی استفاده از همراه بانک است. جامعة آماری پژوهش حاضر شامل همة مشتریان شعب مختلف بانک ملی شهر اصفهان است که از نرم افزار همراه بانک ملی استفاده می کنند. از میان این مشتریان, افراد در دسترس برای نمونه انتخاب شده که تعداد آنها به 230 نفر رسیده و در نهایت 199 پرسشنامه تکمیل و جمع آوری شده است. ابزار اندازه گیری پژوهش پرسشنامة چندقسمتی بوده و روش نمونه گیری در دسترس در نظر گرفته شده است. روایی پرسشنامه به روش تحلیل عاملی و پایایی آن با آلفای کرونباخ (837/0) تأیید شده است. تجزیه وتحلیل داده های پژوهش, با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار AMOS انجام شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد سهولت استفاده و ریسک ادراکی بر نگرش کاربران تأثیر می گذارد. همچنین نتایج حاکی از تأیید رابطة معنادار بین نگرش و فراوانی استفاده از همراه بانک است. همچنین نتایج حاکی از رد تأثیر متغیر ویژگی های شخصیتی بر نگرش, تصویر ذهنی برند و ریسک ادارکی بر فراوانی استفاده از بانکداری همراه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    متقی، پیمان، ملکی، محمدحسن، عاشقی اسکویی، هوشنگ، شریفی، فاطمه، و صادقی، سیدرسول. (1398). مدلی برای فراوانی استفاده از خدمات بانکداری همراه. تحقیقات بازاریابی نوین، 9(2 (پیاپی 33) )، 169-194. SID. https://sid.ir/paper/194489/fa

    Vancouver: کپی

    متقی پیمان، ملکی محمدحسن، عاشقی اسکویی هوشنگ، شریفی فاطمه، صادقی سیدرسول. مدلی برای فراوانی استفاده از خدمات بانکداری همراه. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1398؛9(2 (پیاپی 33) ):169-194. Available from: https://sid.ir/paper/194489/fa

    IEEE: کپی

    پیمان متقی، محمدحسن ملکی، هوشنگ عاشقی اسکویی، فاطمه شریفی، و سیدرسول صادقی، “مدلی برای فراوانی استفاده از خدمات بانکداری همراه،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 9، no. 2 (پیاپی 33) ، pp. 169–194، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194489/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button