مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

669
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه و اعتباریابی مدل بازاریابی استراتژیک در شرکت های بزرگ صنعت فولاد

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 108

چکیده

 بازاریابی نقش مهمی در تعیین اهداف راهبردی و همچنین نتایج عملکرد شرکت دارد. صنعت فولاد دومین صنعت صادرات غیر نفتی کشور است. در این پژوهش سعی شده است با بهره گیری از روش تحقیق کیفی, عوامل مؤثر بر بازاریابی در شرکت های بزرگ صنعت فولاد شناسایی, دسته بندی و مدل سازی شود و در بخش کمّی مدل به دست آمده با مدل سازی معادلات ساختاری آزمون شود. براین اساس, با انجام مصاحبه با خبرگان صنعت فولاد در سال 1396, درمجموع از 30 مصاحبة انجام شده, تعداد 16 مقولة اصلی براساس مدل پارادایمی داده بنیاد شناسایی شد که در قالب شش بعد ساختاردهی شده است. مدیریت راهبردی در نقش «شرایط علّی», مسئولیت اجتماعی شرکت, بازارگرایی و بازاریابی داخلی در نقشِ «شرایط مداخله گر», سرمایه گذاری مناسب در نقش «شرایط زمینه ای» شناسایی شده است. آمایش سرزمینی, مدیریت زنجیرة تأمین, لجستیک و حمل ونقل, مقیاس مناسب تولید, تکنولوژی تولید, تعامل مناسب با مشتریان, بهره وری, قیمت و محصول, «بعد تعاملی» شناسایی شده است. همچنین بازاریابی استراتژیک, «پدیدة محوری» و عملکرد و ارزش نام تجاری در نقش «بعد پیامدی» شناسایی شده است. در بخش کمّی با توزیع 384 پرسشنامه, مدل به دست آمده با مدل سازی معادلات ساختاری و وضعیت متغیرها با t تک نمونه آزمون شد. نتایج نشان داد وضعیت متغیرهای مدیریت راهبردی, آمایش سرزمینی, مدیریت زنجیرة تأمین, سرمایه گذاری, مسئولیت اجتماعی شرکت, لجستیک و بازاریابی داخلی مناسب نیست. همچنین در رتبه بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی استراتژیک مشخص شد مدیریت راهبردی, بازارگرایی و کیفیت محصول بیشترین اهمیت را دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی، علی، و میرابی، وحیدرضا. (1398). ارائه و اعتباریابی مدل بازاریابی استراتژیک در شرکت های بزرگ صنعت فولاد. تحقیقات بازاریابی نوین، 9(2 (پیاپی 33) )، 77-108. SID. https://sid.ir/paper/194494/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی علی، میرابی وحیدرضا. ارائه و اعتباریابی مدل بازاریابی استراتژیک در شرکت های بزرگ صنعت فولاد. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1398؛9(2 (پیاپی 33) ):77-108. Available from: https://sid.ir/paper/194494/fa

    IEEE: کپی

    علی شفیعی، و وحیدرضا میرابی، “ارائه و اعتباریابی مدل بازاریابی استراتژیک در شرکت های بزرگ صنعت فولاد،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 9، no. 2 (پیاپی 33) ، pp. 77–108، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194494/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button