مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر هویت ملی مصرف کنندگان بر خرید کالاهای خارجی

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 132

چکیده

 خرید محصولات خارجی به واسطه تنوع فرهنگی از هویت ملی تاثیر می پذیرد. هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر پیشینه هویت مصرف کنندگان بر خرید کالاهای خارجی می باشد. پژوهشگر در این تحقیق به دنبال یافتن فرایندهایی روانی است که به طور موثر علل تغییر میزان خرید کالاهای خارجی را شرح دهد. در مطالعه حاضر نویسنده به ترسیم مفهومی چند جانبه متشکل از هویت ملی و دو بعد تنوع رابطه افراد و اداراک نسبی از گرایش مصرف کنندگان جهانی و خرید محصولات خارجی پرداخته است. تنوع فرهنگی باعث ایجاد نگرش مثبت و منفی نسبت به گرایشات مصرف کنندگان جهانی می شود. در این تحقیق از روش نمونه گیری خوشه ای طبقه بندی شده استفاده شده است. ابزار جمع اوری داده های تحقیق حاضر پرسشنامه بوده که با توجه به فرمول مربوطه باید 128 نفر از دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه های سراسری شهر تهران بررسی شوند, ولی تعداد 158 پرسشنامه به منظور اطمینان پخش و جمع آوری شد. نتیجه تحقیق نشان می دهد که خرید محصولات خارجی با هویت ملی قوی تر کاهش می یابد و در کل, دو متغیر تنوع رابطه افراد و ادراک نسبی به طور توامان با b=-0.037 و p<0.05 در رابطه هویت ملی و خرید محصولات خارجی نقش میانجی دارند. این اثر معکوس و معنادار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button