مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,405
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

844
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین خرید وسواسی بر اساس عوامل روان شناختی، محیطی، مادی گرایی و استفاده از کارت های اعتباری

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 38

چکیده

 امروزه تغییرات, پیچیدگی مصرف را افزایش داده و شرایط افزایش تمایل به خرید وسواسی را نسبت به گذشته بسیار مساعدتر کرده است. در این پژوهش, پس از بررسی پژوهش های انجام شده در زمینه معیارهای تاثیرگذار بر رفتار خرید وسواسی در داخل و خارج از کشور, یک مدل مفهومی ارائه می شود. روش تحقیق, توصیفی - پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. داده های پژوهش از طریق مشتریان فروشگاه های زنجیره ای شهر شیراز به روش میدانی و از طریق پرسشنامه در نمونه با حجم 384 گردآوری شده است. در این پژوهش برای تایید روایی پس از مشورت با متخصصان از شاخص کفایت نمونه گیری(KMO)  و آزمون بارتلت استفاده شد و پایایی ابزار اندازه گیری با استفاده از آلفای کرونباخ تایید شد. تجزیه و تحلیل داده ها به روش معادلات ساختاری و با نرم افزار اموس انجام شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که مادی گرایی بر کارت اعتباری و کارت اعتباری بر خرید وسواسی تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین در این پژوهش اثر مثبت اضطراب, تکانشگری, خانواده و اثر منفی تبلیغات تلویزیونی بر خرید وسواسی پذیرفته شده است. این در حالی است که تاثیر همسالان و افسردگی مصرف کنندگان بر خرید وسواسی رد شده است. این پژوهش نشان دهنده اثر منفی خانواده و همسالان و اثر مثبت تبلیغات تلویزیون بر مادی گرایی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقدم جزه، محبوبه، بحرینی زاد، منیژه، و رجبی، سوران. (1396). تبیین خرید وسواسی بر اساس عوامل روان شناختی, محیطی, مادی گرایی و استفاده از کارت های اعتباری. تحقیقات بازاریابی نوین، 7(3 (پیاپی 26) )، 21-38. SID. https://sid.ir/paper/194577/fa

    Vancouver: کپی

    مقدم جزه محبوبه، بحرینی زاد منیژه، رجبی سوران. تبیین خرید وسواسی بر اساس عوامل روان شناختی, محیطی, مادی گرایی و استفاده از کارت های اعتباری. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1396؛7(3 (پیاپی 26) ):21-38. Available from: https://sid.ir/paper/194577/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه مقدم جزه، منیژه بحرینی زاد، و سوران رجبی، “تبیین خرید وسواسی بر اساس عوامل روان شناختی, محیطی, مادی گرایی و استفاده از کارت های اعتباری،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 7، no. 3 (پیاپی 26) ، pp. 21–38، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194577/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button