مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,698
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,167
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاهی نوآورانه به بانکداری الکترونیک: تبیین نقش استراتژی های بازاریابی رابطه مند در ارتباط با مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 75

چکیده

 شدت رقابت در بازارها و درک اهمیت حفظ مشتریان سازمان ها برای ایجاد مزیت رقابتی به حرکت تدریجی به سمت ایجاد و حفظ روابط بلندمدت نوآورانه با مشتریان وابسته است. بر اساس نظر محققان, یکی از بهترین رویکردهایی که شرکت ها و بخش های خدماتی بدین هدف اتخاذ می کنند, بازاریابی رابطه مند است. در این مقاله تاثیر نوآورانه استراتژی های بازاریابی رابطه مند (پیوندهای مالی, اجتماعی و ساختاری) بر عملکرد ارتباط با مشتری (طول مدت ارتباط, عمق و وسعت ارتباط) به واسطه رضایت ارتباطی و تعهد ارتباطی در استفاده از خدمات نوین بانکداری الکترونیکی بررسی شده است. تحقیق حاضر, از نظرهدف, کاربردی بوده و بر اساس روش گردآوری داده ها, توصیفی و از نظر روش تجزیه و تحلیل داده ها, از نوع معادلات ساختاری است. نمونه آماری این تحقیق 266 نفر از مشتریان یک بانک دولتی در شهر مشهد است. نتایج تحقیق نشان-دهنده تاثیر مثبت معنادار پیوند ساختاری بر رضایت ارتباطی و رضایت ارتباطی بر تعهد ارتباطی است. همچنین, وجود تاثیر قوی معنادار تعهد ارتباطی بر طول مدت ارتباط, عمق و وسعت ارتباط مشاهده می شود که نشان دهنده نقش تاثیرگذار ایجاد تعهد ارتباطی بر عملکرد ارتباط با مشتری است. به طور خلاصه می توان گفت که در این مطالعه پیوند اجتماعی و ساختاری تاثیر معناداری بر طول و عمق در پویند هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هرندی، عطاءاله، فاطمی، سیده زهرا، و عبدی، زهرا. (1396). نگاهی نوآورانه به بانکداری الکترونیک: تبیین نقش استراتژی های بازاریابی رابطه مند در ارتباط با مشتریان. تحقیقات بازاریابی نوین، 7(3 (پیاپی 26) )، 55-75. SID. https://sid.ir/paper/194581/fa

    Vancouver: کپی

    هرندی عطاءاله، فاطمی سیده زهرا، عبدی زهرا. نگاهی نوآورانه به بانکداری الکترونیک: تبیین نقش استراتژی های بازاریابی رابطه مند در ارتباط با مشتریان. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1396؛7(3 (پیاپی 26) ):55-75. Available from: https://sid.ir/paper/194581/fa

    IEEE: کپی

    عطاءاله هرندی، سیده زهرا فاطمی، و زهرا عبدی، “نگاهی نوآورانه به بانکداری الکترونیک: تبیین نقش استراتژی های بازاریابی رابطه مند در ارتباط با مشتریان،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 7، no. 3 (پیاپی 26) ، pp. 55–75، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194581/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button