مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,204
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

786
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

محاسبه کارایی هزینه بخش بانکی در ایران و ارزیابی اثر عملکرد بازاریابی بانک ها بر آن

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 159

چکیده

 نظر به اهمیتی که بانک ها در اقتصاد به عنوان واسطه های مالی دارند, مطالعه حاضر با استفاده از رویکرد مرز تصادفی و بکارگیری تابع کاب- داگلاس, به بررسی درجه کارایی هزینه بانک های داخلی ایران و بنابراین متوسط کارایی هزینه سیستم بانکی کشور می پردازد و آن را طی سال های 1391-1379 به روش حداکثر درست نمایی برآورد می کند. نتایج مطالعه نشان می دهد که کارایی هزینه سیستم بانکی کشور, طی دوره موردنظر برابر 62.8 درصد می باشد. متوسط کارایی بانک های خصوصی, بالاتر از متوسط کارایی بانک های دولتی و دولتی خصوصی شده, به دست آمده است. همچنین نتایج, نشان دهنده وجود تفاوت قابل توجه بین درجه کارایی هزینه کاراترین بانک با ناکاراترین بانک در ایران است.مطالعه همچنین با بکارگیری روش اثرات تصادفی داده های تابلوبی, اثر عملکرد بازاریابی بانک ها بر کارایی هزینه آنها را نیز آزمون می کند که نتایج, رابطه ای منفی و معنا دار را بین سهم بازار سپرده بانک ها و کارایی در سیستم بانکی ایران, نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهیدی، آمنه، یاوری، کاظم، دهقان دهنوی، محمدعلی، و حیدری، حسن. (1395). محاسبه کارایی هزینه بخش بانکی در ایران و ارزیابی اثر عملکرد بازاریابی بانک ها بر آن. تحقیقات بازاریابی نوین، 6(1 (پیاپی 20) )، 143-159. SID. https://sid.ir/paper/194617/fa

    Vancouver: کپی

    شهیدی آمنه، یاوری کاظم، دهقان دهنوی محمدعلی، حیدری حسن. محاسبه کارایی هزینه بخش بانکی در ایران و ارزیابی اثر عملکرد بازاریابی بانک ها بر آن. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1395؛6(1 (پیاپی 20) ):143-159. Available from: https://sid.ir/paper/194617/fa

    IEEE: کپی

    آمنه شهیدی، کاظم یاوری، محمدعلی دهقان دهنوی، و حسن حیدری، “محاسبه کارایی هزینه بخش بانکی در ایران و ارزیابی اثر عملکرد بازاریابی بانک ها بر آن،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 6، no. 1 (پیاپی 20) ، pp. 143–159، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194617/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا