مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

547
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بخش بندی بازدیدکنندگان مراکز تجاری بر مبنای نوع فعالیت با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی و تحلیل خوشه ای

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 96

چکیده

 شناخت مشتریان مراکز تجاری کمک زیادی به افزایش سودآوری آنها می کند. یکی از مفیدترین ابزارها برای شناخت بهتر مشتریان بخش بندی آنهاست. هدف این مقاله, بخش بندی بازدیدکنندگان بر اساس فعالیت هایی است که در مراکز تجاری انجام می دهند. این تحقیق در میان بازدیدکنندگان مرکز تجاری میلاد نور انجام شد و 157 پاسخ دهنده به سوالات پرسشنامه پاسخ دادند. تحلیل اطلاعات در سه مرحله انجام گرفت, در مرحله اول با استفاده از تحلیل عاملی تعداد متغیرها به 4 عامل, فعالیت های تفریحی و سرگرمی, خرید با برنامه قبلی, کسب اطلاعات خرید و خرید بدون برنامه قبلی کاهش یافت. سپس این عامل ها به عنوان ورودی وارد الگوریتم تحلیل خوشه ای k میانگین شدند و بازدیدکنندگان بر مبنای فعالیت های صورت گرفته به 4 گروه تقسیم شدند, این 4 گروه عبارتند از خریداران سنتی, مشتاقان مراکز تجاری, مشتریان گذری و مشتریان تفریحی. در مرحله سوم, متغیر های جمعیت شناختی و رفتاری در گروه های شناسایی شده مورد بررسی قرار گرفت, که گروه ها از نظر توزیع متغیر های سن, سطح تحصیلات و همراهان در مراکز تجاری نسبت به یکدیگر تفاوت معناداری داشتند, ولی از نظر متغیر های جنسیت, وضعیت تاهل, مدت زمان حضور در مرکز تجاری, شغل و درآمد متوسط ماهیانه همگون شناخته شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button