مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,470
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل بخش بندی مشتریان بر اساس مولفه های ارزش مشتری (مطالعه موردی: یک بانک خصوصی در ایران) (یادداشت فنی)

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 93

چکیده

 در سالهای اخیر مطالعه بر روی بخش بندی مشتریان و طرح بخش بندی مشتریان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس, در این تحقیق تلاش شده تا یک متدولوژی برای بخش بندی مشتریان یک بانک خصوصی در ایران بر اساس پارامترهای ایجاد ارزش که از داده های تراکنشی استخراج شده اند, ارائه شود, سپس مشتریان بر اساس امتیاز ارزش طول عمر آنها رتبه بندی شوند.کشف الگوهای پنهان بین نتایج حاصل از رتبه بندی مشتریان و سایر اطلاعات نظیر داده های استفاده از سایر خدمات بانکداری و داده های دموگرافیک از دیگر کارهای انجام شده در این تحقیق است. برای دستیابی به این موارد, از تکنیکهای متعدد داده کاوی نظیر خوشه بندی و دسته بندی بر روی داده های واقعی یک بانک خصوصی, استفاده شد. تحقیق پیش رو درک روشنی را برای حوزه های فعالیت های بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتریان یک سازمان فراهم می سازد, به گونه ای که سازمان بتواند برنامه های استراتژیک آینده را بر اساس شناخت مناسبی که از بخش های مختلف مشتریان به دست آورده تبیین کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خواجوند، محبوبه، و تارخ، محمدجعفر. (1390). تحلیل بخش بندی مشتریان بر اساس مولفه های ارزش مشتری (مطالعه موردی: یک بانک خصوصی در ایران) (یادداشت فنی). نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)، 45(ویژه نامه)، 79-93. SID. https://sid.ir/paper/166419/fa

    Vancouver: کپی

    خواجوند محبوبه، تارخ محمدجعفر. تحلیل بخش بندی مشتریان بر اساس مولفه های ارزش مشتری (مطالعه موردی: یک بانک خصوصی در ایران) (یادداشت فنی). نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)[Internet]. 1390؛45(ویژه نامه):79-93. Available from: https://sid.ir/paper/166419/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه خواجوند، و محمدجعفر تارخ، “تحلیل بخش بندی مشتریان بر اساس مولفه های ارزش مشتری (مطالعه موردی: یک بانک خصوصی در ایران) (یادداشت فنی)،” نشریه مهندسی صنایع (دانشکده فنی دانشگاه تهران)، vol. 45، no. ویژه نامه، pp. 79–93، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166419/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button