Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,783
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و رتبه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد در ورود به بازارهای خارجی (مطالعه موردی: ایران خودرو)

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 78

چکیده

 با رقابتی و پیچیده تر شدن تجارت در سطح بین الملل, لزوم توجه مدیران به استراتژی های ورود به بازارهای جهانی به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکت ها مطرح شده است؛ ضمن آنکه اندازه گیری عملکرد, نقشی کلیدی در موفقیت سازمان ها ایفا می نماید. یکی از مدل های اندازه گیری عملکرد, کارت امتیازی متوازن است (BSC) که دارای مزایای زیادی نسبت به سایر روش های مشابه است. در این تحقیق, از تکنیک های متفاوت تعیین درجه ارجحیت مولفه ها نسبت به یکدیگر, شامل روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP), بردار ویژه و روش SMART استفاده شده و عملکرد استراتژی های ورود به بازارهای خارجی شرکت ایران خودرو در طی سال های 88 و 89 با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی شده است. یافته ها نشان می دهد منظرهای کارت امتیازی متوازن به ترتیب درجه موفقیت شامل نوآوری و توسعه 62%, مشتری 52%, فرآیندهای کسب وکار 47% و مالی 24% است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ملک اخلاق، اسماعیل، نوع پسنداصیل، سیدمحمد، و جمالی، خدیجه. (1390). شناسایی و رتبه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد در ورود به بازارهای خارجی (مطالعه موردی: ایران خودرو). تحقیقات بازاریابی نوین، 1(2)، 61-78. SID. https://sid.ir/paper/194634/fa

    Vancouver: کپی

    ملک اخلاق اسماعیل، نوع پسنداصیل سیدمحمد، جمالی خدیجه. شناسایی و رتبه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد در ورود به بازارهای خارجی (مطالعه موردی: ایران خودرو). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1390؛1(2):61-78. Available from: https://sid.ir/paper/194634/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل ملک اخلاق، سیدمحمد نوع پسنداصیل، و خدیجه جمالی، “شناسایی و رتبه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد در ورود به بازارهای خارجی (مطالعه موردی: ایران خودرو)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 1، no. 2، pp. 61–78، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194634/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا