مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,937
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,284
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد مدیران

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 110

چکیده

 مدل کارت امتیازی متوازن یا مدل ارزیابی متوازن, روشی برای تبدیل استراتژی به عمل می باشد, به بیان دیگر, این مدل روشی جهت عملیاتی ساختن آرمان, ماموریت و استراتژی های سازمان ها بوده و چشم انداز آینده شرکت حوزه اصلی بررسی های مدل ارزیابی متوازن می باشد. کارت امتیازی متوازن صرفا نقش کنترلی نداشته است و معیارهای آن برای توصیف عملکرد گذشته بکار نمی روند بلکه این معیارها ابزاری جهت تبیین استراتژی سازمان است که با هماهنگی فعالیت ها در سطوح گوناگون سازمان, دستیابی به هدف های سازمانی را امکان پذیر می سازد. هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد مدیران موسسات آموزش عالی شهرستان بوشهر بوده است. عملکرد مدیران موسسات آموزش عالی از چهار جنبه شاخص های مالی, حفظ و بقای مشتریان, فرایندهای داخلی و فرایند رشد و یادگیری مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش, توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش 136 نفر از رئیسان, معاونان و مدیران گروههای آموزشی موسسات آموزش عالی بوده اند که 115 نفر به گونه تصادفی به عنوان نمونه در این پژوهش شرکت کرده اند. داده های بدست آمده نیز با استفاده از نرم افزار SPSS و روش آماری میانگین و ANOVA مورد تحلیل قرار گرفت. از چهار فرضیه مطرح شده, مشخص شد که استفاده از کارت امتیازی متوازن, سبب بهبود عملکرد مدیران در حفظ شاخص های مالی سازمان, حفظ و بقا مشتریان سازمان و فرایندهای داخلی سازمان می شود, ولی استفاده از کارت امتیازی متوازن در رشد فرایند یادگیری سازمان تاثیری نداشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهروزی، محمد، و صمیمی، سمیه. (1395). نقش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد مدیران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 7(2 (پیاپی 26))، 95-110. SID. https://sid.ir/paper/356052/fa

    Vancouver: کپی

    بهروزی محمد، صمیمی سمیه. نقش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد مدیران. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1395؛7(2 (پیاپی 26)):95-110. Available from: https://sid.ir/paper/356052/fa

    IEEE: کپی

    محمد بهروزی، و سمیه صمیمی، “نقش کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد مدیران،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 95–110، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356052/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا