مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,686
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,398
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین استراتژی و اولویت بندی استراتژی های شرکت بهنوش ایران با مقایسه رویکردهای فازی و QSPM

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 153

چکیده

 با توجه به رشد روز افزون سازمان ها در رقابت برای تحصیل سهم بازار ضرورت وجود برنامه ریزی استراتژیک را در سازمان ها دو چندان می کند که توجه بسیاری از محققین را جلب نموده است. در این تحقیق ابتدا با مراجعه به تحقیقات و مطالعات صورت گرفته, نقاط قوت و ضعف داخلی, فرصت ها و تهدیدات محیطی و استراتژی هایی در قالب ماتریس SWOT شناسایی شدند. در ادامه با تعریف فاکتورهای کلیدی موفقیت, استراتژی های تعریف شده با دو روش تاپسیس فازی و QSPM رتبه بندی شدند. با روش تاپسیس فازی, استراتژی های "تولید محصولات جدید نظیر آب و آبمیوه برای تکمیل سبد محصول" به عنوان مهمترین استراتژی انتخاب و پس از آن استراتژی های "استفاده از برندینگ" و "راه اندازی خطوط جدید در کارخانه های شیروان و اراک برای افزایش تولید" که در زمره استراتژی های تهاجمی جا دارند, در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند. ضمن اینکه استراتژی های "استفاده از برندینگ", "تولید محصولات جدید نظیر آب و آبمیوه برای تکمیل سبد محصول" و چانه زنی برای تخصیص درصدی از سود برای بازاریابی محصولات سلامت ((Healthy drinks نیز با استفاده از روش QSPM, به عنوان مهمترین استراتژی ها برگزیده شدند. در انتها نیز دو روش تاپسیس فازی و QSPM, با استفاده از روش SAW با یکدیگر مقایسه شدند. در این مرحله, دو روش مذکور به عنوان گزینه و اهداف کلان سازمان در حکم معیارهایی در نظر گرفته شدند که در نهایت روش تاپسیس فازی, به عنوان روش مناسب تر جهت رتبه بندی استراتژی های شرکت بهنوش انتخاب شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرمنش، حسن، سعیدی، نیما، لسانی، پدرام، و بایرامی لاطران، الیاس. (1391). تدوین استراتژی و اولویت بندی استراتژی های شرکت بهنوش ایران با مقایسه رویکردهای فازی و QSPM. تحقیقات بازاریابی نوین، 2(3 (پیاپی 6))، 135-153. SID. https://sid.ir/paper/194640/fa

    Vancouver: کپی

    مهرمنش حسن، سعیدی نیما، لسانی پدرام، بایرامی لاطران الیاس. تدوین استراتژی و اولویت بندی استراتژی های شرکت بهنوش ایران با مقایسه رویکردهای فازی و QSPM. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1391؛2(3 (پیاپی 6)):135-153. Available from: https://sid.ir/paper/194640/fa

    IEEE: کپی

    حسن مهرمنش، نیما سعیدی، پدرام لسانی، و الیاس بایرامی لاطران، “تدوین استراتژی و اولویت بندی استراتژی های شرکت بهنوش ایران با مقایسه رویکردهای فازی و QSPM،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 2، no. 3 (پیاپی 6)، pp. 135–153، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194640/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button