Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

7,112
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,951
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین استراتژی گردشگری کشوربر اساس تحلیل ماتریس SWOT (مطالعه موردی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران)

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 121

چکیده

 صنعت گردشگری یکی از بزرگ ترین و متنوع ترین صنعت در دنیا برای ایجاد درآمد, توسعه اشتغال زایی, رشد بخش خصوصی و توسعه زیرساخت های اقتصادی, اجتماعی, فرهنگی, سیاسی, قانونی و تکنولوژیکی مطرح می باشد.مقاله حاضر برگرفته از تحقیق توصیفی از نوع مطالعه موردی است که در سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان تهران با هدف تدوین استراتژی گردشگری استان تهران انجام و با الهام از مدل مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید, ابعاد مختلف سازمان مورد نظر اعم از محیط داخلی, خارجی, ماموریت, چشم انداز, اهداف و ارزش های آن مورد بررسی قرارگرفته است.مقاله با شناسایی و معرفی مهمترین عوامل موثر بر محیط داخلی و خارجی صنعت گردشگری استان, نقاط ضعف, قوت, تهدید و فرصت آن را بررسی و با استفاده از ماتریس SWOT و تحلیل موقعیت استراتژیک صنعت گردشگری, راهبرد گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران مشخص می کند.در پایان با استفاده از ماتریس برنامه ریزی کمی QSPM, اولویت استراتژی های انتخاب شده را تعیین و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت داخلی صنعت گردشگری ارایه می شود. همچنین در راستای انتخاب استراتژی مناسب این صنعت, اقدام به بررسی و بازنگری اهداف, ماموریت و چشم انداز سازمان گردشگری صورت گرفته است. نتایج حاصل از تحقیق برای نمره عوامل داخلی و خارجی (2.40 و 2.53) و وضعیت استراتژی رقابتی را نشان می دهد و به کمک ماتریس QSPM, تعداد 6 استراتژی اولویت بندی شده متناسب با ماموریت سازمان گردشگری استان تهران انتخاب و بهترین استراتژی ممکن معرفی می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الماسی، حسن، و دورفرد، مرجان سادات. (1390). تدوین استراتژی گردشگری کشوربر اساس تحلیل ماتریس SWOT (مطالعه موردی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران). گردشگری و توسعه، 1(1)، 97-121. SID. https://sid.ir/paper/227688/fa

    Vancouver: کپی

    الماسی حسن، دورفرد مرجان سادات. تدوین استراتژی گردشگری کشوربر اساس تحلیل ماتریس SWOT (مطالعه موردی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران). گردشگری و توسعه[Internet]. 1390؛1(1):97-121. Available from: https://sid.ir/paper/227688/fa

    IEEE: کپی

    حسن الماسی، و مرجان سادات دورفرد، “تدوین استراتژی گردشگری کشوربر اساس تحلیل ماتریس SWOT (مطالعه موردی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران)،” گردشگری و توسعه، vol. 1، no. 1، pp. 97–121، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/227688/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا