مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,461
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,248
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تمایل به انتشار پیام در بازاریابی ویروسی اینترنتی

صفحات

 صفحه شروع 219 | صفحه پایان 236

چکیده

 مهمترین هدف این تحقیق بررسی و تعیین عوامل مرتبط با تمایل دریافت کننده پیام در انتشار پیام در برنامه های بازاریابی ویروسی در صنعت غذاهای آماده می باشد. در حقیقت, این تحقیق نظرات کاربران اینترنت شهرهای تهران, اصفهان و شیراز را در ارتباط با سه عامل کلیدی موثر بر قصد دریافت کنندگان پیام در انتشار آن, یعنی تمایلات تجاری, جذابیت و غنای رسانه ای, را مورد سنجش قرار داد. نتایج تحقیق نشان داد که میان متغیرهای «جذابیت» و «غنای رسانه ای» با متغیر «نگرش به پیام» ارتباط مثبت معنی دار وجود دارد. این ارتباط مثبت معنی دار همچنین بین متغیرهای «نگرش به پیام» و «قصد انتشار پیام» نیز وجود دارد. از سوی دیگر میان متغیرهای «تمایلات تجاری» با متغیرهای «نگرش به پیام» و «قصد انتشار پیام» ارتباط منفی معنی دار وجود دارد. علاوه بر این, در تحقیق حاضر نقش دشواری انتقال پیام در ارتباط با انتشار آن نیز از نظر کاربران مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که ارتباط مثبت معنی داری بین متغیر «دشواری انتقال» و متغیرهای «غنای رسانه ای» و «تمایل به انتشار پیام» وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاضی زاده، مصطفی، سرداری، احمد، شجاعی، رضا، و سمیع زاده، مهدی. (1390). تمایل به انتشار پیام در بازاریابی ویروسی اینترنتی. تحقیقات بازاریابی نوین، 1(3)، 219-236. SID. https://sid.ir/paper/194679/fa

    Vancouver: کپی

    قاضی زاده مصطفی، سرداری احمد، شجاعی رضا، سمیع زاده مهدی. تمایل به انتشار پیام در بازاریابی ویروسی اینترنتی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1390؛1(3):219-236. Available from: https://sid.ir/paper/194679/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی قاضی زاده، احمد سرداری، رضا شجاعی، و مهدی سمیع زاده، “تمایل به انتشار پیام در بازاریابی ویروسی اینترنتی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 1، no. 3، pp. 219–236، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194679/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button