مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه قدرت و وابستگی در کانال های بازاریابی از دیدگاه عضو هدف مورد مطالعه: هنر - صنعت فرش دستباف ایران

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 89

چکیده

 یکی از مهم ترین ابعاد رفتاری در روابط درون کانال بازاریابی, قدرت و وابستگی است. در این پژوهش منابع قدرت و قدرت جبرانی, و سه بعد وابستگی شهرت, سود و فروش, و فعالیت تجاری مدنظر قرار گرفته است. در این پژوهش روابط دو عضو اصلی توزیع در هنر – صنعت فرش دستباف با قبول تجار فرش به عنوان عضو منبع کانال, و کارگاه های تولیدی به عنوان عضو هدف کانال مطالعه شده است. در واقع, هدف این پژوهش بررسی روابط بین قدرت و وابستگی از بعد ادراکی کارگاه های تولیدی متمرکز و غیرمتمرکز در این کانال است. نمونه آماری این پژوهش 149 کارگاه تولیدی است, که به طور تصادفی با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای انتخاب شدند. ابزار اصلی گردآوری اطلاعات در این پژوهش, پرسشنامه بود. برای آزمون فرضیه ها معادلات ساختاری به کار گرفته شد. نتایج نشان می دهد قدرت جبرانی بر قدرت منبع و وابستگی سود و فروش تاثیر معکوس, قدرت منبع بر وابستگی تجاری تاثیر مستقیم, قابلیت در جایگزینی بر وابستگی سود و فروش و وابستگی تجاری, تاثیر معکوس و بر قدرت جبرانی تاثیر مستقیم, وابستگی تجاری و وابستگی شهرت بر وابستگی سود و فروش تاثیر مستقیم دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محسنین، شهریار، اسفیدانی، محمدرحیم، حسن زاده کریم آباد، حمیدرضا، و خنیفر، حسین. (1394). رابطه قدرت و وابستگی در کانال های بازاریابی از دیدگاه عضو هدف مورد مطالعه: هنر - صنعت فرش دستباف ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی، 13(1 )، 67-89. SID. https://sid.ir/paper/196465/fa

    Vancouver: کپی

    محسنین شهریار، اسفیدانی محمدرحیم، حسن زاده کریم آباد حمیدرضا، خنیفر حسین. رابطه قدرت و وابستگی در کانال های بازاریابی از دیدگاه عضو هدف مورد مطالعه: هنر - صنعت فرش دستباف ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1394؛13(1 ):67-89. Available from: https://sid.ir/paper/196465/fa

    IEEE: کپی

    شهریار محسنین، محمدرحیم اسفیدانی، حمیدرضا حسن زاده کریم آباد، و حسین خنیفر، “رابطه قدرت و وابستگی در کانال های بازاریابی از دیدگاه عضو هدف مورد مطالعه: هنر - صنعت فرش دستباف ایران،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 13، no. 1 ، pp. 67–89، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196465/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button