Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,517
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,591
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل کسب و کار انطباقی (مورد مطالعه: صنایع غذایی)

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 179

چکیده

 با توجه به توسعه تجارت بین الملل و حضور شرکت ها در بازارهای خارجی, ضروری است که شرکت ها برای موفقیت به تفاوت های محیطی بین کشورهای مختلف توجه کنند و کسب و کار خود را با شرایط خاص هر بازار هدف متناسب سازند. در این راستا, این تحقیق به دنبال دستیابی به مدل کسب و کار انطباقی جهت حضور موفق در بازارهای بین المللی بوده است. برای این منظور در گام اول عناصر تشکیل دهنده مدل کسب وکار انطباقی از ادبیات نظری (به روش مرور نظامند) و مصاحبه با خبرگان (تحلیل محتوا) شناسایی شد. خروجی این مرحله شناسایی بیست و شش شاخص در قالب هشت بعد اصلی بود. در گام بعدی به منظور برقراری ارتباط و توالی بین ابعاد و ارائه مدل ساختاری شان از روش مدل سازی ساختاری تفسیری بهره گرفته شد که در این روش براساس مد نظرات خبرگان و تجزیه و تحلیل های صورت گرفته مدل کسب وکار انطباقی برای صنعت غذایی احصا گردید. نتایج تحقیق بیانگر آن است که سه بعد استراتژی رقابتی, ساختار زنجیره ارزش بیرونی و ساختار زنجیره ارزش درونی هر شرکت پایه های بنیادین هر کسب وکار است که فرآیند انطباق پذیری عملا ازاین سه بعد آغاز می شود و پس از آن ارزش رقابتی ارائه شده, بستر ارائه ارزش و مشتری ابعاد دیگری است که متاثر از سه بعد اولیه بایستی با بازار هدف منطبق گردد و نهایتا این فرایند انطباق پذیری به پیامدهای مالی و غیر مالی منجر می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بستام، هادی، مشبکی، اصغر، کردنائیج، اسداله، و آذر، عادل. (1394). طراحی مدل کسب و کار انطباقی (مورد مطالعه: صنایع غذایی). کاوش های مدیریت بازرگانی، 7(14)، 149-179. SID. https://sid.ir/paper/197086/fa

    Vancouver: کپی

    بستام هادی، مشبکی اصغر، کردنائیج اسداله، آذر عادل. طراحی مدل کسب و کار انطباقی (مورد مطالعه: صنایع غذایی). کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1394؛7(14):149-179. Available from: https://sid.ir/paper/197086/fa

    IEEE: کپی

    هادی بستام، اصغر مشبکی، اسداله کردنائیج، و عادل آذر، “طراحی مدل کسب و کار انطباقی (مورد مطالعه: صنایع غذایی)،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 7، no. 14، pp. 149–179، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197086/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا