مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,028
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 55

چکیده

 یکی از مسائل مهم در سازمانها تعیین سطح کارآیی یا به عبارتی ارزیابی عملکرد فعالیتهای سازمانی آنهاست. با توجه به اهمیت بسیار بالای صنایع خدماتی نظیر صنعت فروشگاه های زنجیره ای در رشد و توسعه اقتصادی کشورها, ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای اهمیت شایانی دارد. هدف از این مقاله ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای اتکا با استفاده از تعیین معیارهای ارزیابی است تا بتوان از طریق نظام ارزیابی و رتبه بندی, کارآیی این واحدها را اندازه گیری نمود و پس از مشخص شدن واحدهای کارآ و ناکارا, راهکارهای بهینه سازی واحدهای ناکارآ تا رسیدن به سطح کارآیی را ارائه کرد. این پژوهش به ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها پرداخته است. نتایج حاصل از این تحقیق پس از اجرای مدل CCR نهاده گرا به عنوان مدل پیشنهادی در این مقاله و تعیین نمره کارآیی هر یک از واحدها نشان می دهد که 68% این فروشگاه ها کارآ و32% آنها ناکارآ هستند. می توان اقدام به تشکیل مجموعه های مرجع نمود و سهم هر یک از واحدهای تصمیم گیرنده در ایجاد واحدهای مجازی همان جوابهای مدل CCR ورودی محور ( lj ها) خواهدبود. بر این اساس می توان در راستای هدف تحقیق, منابع اضافی واحدهای ناکارآ را برای رسیدن به مرز کارآ با استفاده از منطق مجموعه های مرجع کاهش داد تا در نتیجه کارآیی کلی مجموع DMU ها افزایش یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مخاطب رفیعی، فریماه، و عباس آبادی، فرشته. (1390). ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای. کاوش های مدیریت بازرگانی، 3(5)، 27-55. SID. https://sid.ir/paper/197133/fa

    Vancouver: کپی

    مخاطب رفیعی فریماه، عباس آبادی فرشته. ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1390؛3(5):27-55. Available from: https://sid.ir/paper/197133/fa

    IEEE: کپی

    فریماه مخاطب رفیعی، و فرشته عباس آبادی، “ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 3، no. 5، pp. 27–55، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197133/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button