Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    1-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1140
  • دانلود: 

    828
چکیده: 

شهروند الکترونیک در مقایسه با شهروند سنتی، زندگی مدرن تری را تجربه می کند؛ برای زندگی در عصر ارتباطات و اطلاعات اعتماد به نفس بیشتری دارد و با توانایی بیشتری از حقوق شهروندی خود دفاع می کند. فراگیری مهارت های شهروند الکترونیکی، توانایی استفاده از فن آوری های ارتباطی نوین را در شهروندان افزایش می دهد که به نوبه خود، آنها را برای استفاده از تسهیلات و خدمات دولت الکترونیک آماده می سازد. در همین راستا و با هدف بررسی عوامل موثر در ایجاد شهر الکترونیک، در این پژوهش، پس از مطالعه ادبیات تحقیق موجود و مصاحبه با کارشناسان و متخصصان حوزه تجارت الکترونیک، فن آوری اطلاعات و ارتباطات، مهمترین شاخص های ایجاد شهر الکترونیک استخراج شده، میزان اهمیت این شاخص ها در قالب پرسشنامه از دیدگاه مدیران فعال در حوزه فن آوری استان یزد مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج بدست آمده با استفاده از تکنیک های MADM (هم سنتی و هم فازی) مورد تحلیل قرار گرفت و مهمترین عوامل، تعیین و رتبه بندی گردیدند. نتایج نشان داد که عواملی چون تدارکات الکترونیک، تراکنش الکترونیک و تفکر استراتژیک بلندمدت در سطح کلان کشور بااهمیت ترین عوامل از دیدگاه مدیران و کارشناسان حوزه فن آوری اطلاعات استان یزد، برای ایجاد شهر الکترونیک یزد هستند. همچنین، دو بعد حاکمیت فن آوری اطلاعات و مدیریت ارتباط با مشتری بااهمیت ترین ابعاد شناخته شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1140

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 828 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    27-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4877
  • دانلود: 

    2024
چکیده: 

یکی از مسائل مهم در سازمانها تعیین سطح کارآیی یا به عبارتی ارزیابی عملکرد فعالیتهای سازمانی آنهاست. با توجه به اهمیت بسیار بالای صنایع خدماتی نظیر صنعت فروشگاه های زنجیره ای در رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای اهمیت شایانی دارد. هدف از این مقاله ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای اتکا با استفاده از تعیین معیارهای ارزیابی است تا بتوان از طریق نظام ارزیابی و رتبه بندی، کارآیی این واحدها را اندازه گیری نمود و پس از مشخص شدن واحدهای کارآ و ناکارا، راهکارهای بهینه سازی واحدهای ناکارآ تا رسیدن به سطح کارآیی را ارائه کرد. این پژوهش به ارزیابی عملکرد فروشگاه های زنجیره ای با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها پرداخته است. نتایج حاصل از این تحقیق پس از اجرای مدل CCR نهاده گرا به عنوان مدل پیشنهادی در این مقاله و تعیین نمره کارآیی هر یک از واحدها نشان می دهد که 68% این فروشگاه ها کارآ و32% آنها ناکارآ هستند. می توان اقدام به تشکیل مجموعه های مرجع نمود و سهم هر یک از واحدهای تصمیم گیرنده در ایجاد واحدهای مجازی همان جوابهای مدل CCR ورودی محور ( lj ها) خواهدبود. بر این اساس می توان در راستای هدف تحقیق، منابع اضافی واحدهای ناکارآ را برای رسیدن به مرز کارآ با استفاده از منطق مجموعه های مرجع کاهش داد تا در نتیجه کارآیی کلی مجموع DMU ها افزایش یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4877

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2024 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    56-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1056
  • دانلود: 

    698
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، اولویت بندی مولفه های «مدیریت دانش» در دانشگاه های تهران، اصفهان، تربیت مدرس، الزهرا، مازندران، گیلان، یزد، اراک و رازی است. برای انجام این پژوهش توصیفی، مقطعی و کاربردی از پرسشنامه ای استفاده شد که پس از سنجش روایی و پایایی بر اساس نمونه گیری طبقه بندی شده سهمیه ای٬ بین 355 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های منتخب فوق الذکر توزیع گردید. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS16 صورت گرفته است. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که مولفه های مدیریت دانش در دانشگاه های مورد مطالعه اهمیت یکسان ندارند. و فرضیات تحقیق نیز بر اساس یافته ها رد گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1056

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 698 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

الفت لعیا | فوکردی رحیم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    74-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    859
  • دانلود: 

    561
چکیده: 

انتخاب جایگاه مناسب برای استقرار ماشین های خودپرداز یکی از مباحث مهم در صنعت بانکداری الکترونیکی به حساب می آید. این مقاله با به کارگیری داده های حاصل از پیمایش مدیران شعب یکی از بانک های دولتی ایران و با استفاده از رویکرد تحلیل سلسله مراتبی، به تبیین الگوی استقرار این نوع ماشین ها می پردازد. هر چند پیشینه تحقیق حکایت از تنوع و تعدد بالای معیارهای موثر بر الگوی استقرار این نوع ماشین ها دارد، نتایج تحقیق حاضر نشان دهنده آن است که مدیران هنگام اخذ تصمیم درباره محل نصب ماشین های خودپرداز، لزوما به تمام این معیارها توجه نمی کنند، ضمن آن که در میان معیارهای مورد توجه، برخی معیارها در مقایسه با برخی دیگر از اهمیت بیش تری برخوردار هستند. در این خصوص، مدیران شش معیار «تراکم جمعیت»، «شغل مشتریان»، «تحصیلات مشتریان»، «نزدیکی به چهارراه ها و میادین اصلی شهر»، «فاصله تا شعب خودی»، و «فاصله تا ماشین های خودپرداز بانک های رقیب» را به عنوان مهم ترین معیارها و سه معیار «مجاورت با ورزشگاه ها»، «آتش نشانی ها»، و «قرار گرفتن در خیابان های یک طرفه یا دوطرفه» را به عنوان کم اهمیت ترین معیارهای دخیل در فرایند اخذ تصمیمات مکانی ماشین های خودپرداز اعلام کرده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 859

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 561 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    97-117
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    990
  • دانلود: 

    647
چکیده: 

نام و نشان تجاری از نظر مصرف کنندگان، جزء مهمی از کالا به حساب می آیند و وجود آنها به مشتریان انتظار بهره مندی از سطح مشخصی از کیفیت را می دهد که باعث ایجاد اعتماد و کاهش ریسک مصرف کننده می شود. این تحقیق از نظر هدف به بررسی تاثیر عوامل درون سازمانی بر شکل گیری نام و نشان تجاری و رتبه بندی و اولویت بندی آنها از حیث میزان تاثیر می پردازد. جامعه آماری تحقیق مدیران اجرایی در صنایع غذایی شهر مشهد بوده و جهت جمع آوری داده های تحقیق، از پرسشنامه استفاده شده است به منظور بررسی نتایج تحقیق، از آزمون آماری t یک طرفه استفاده شد. در این تحقیق مشخص شد که محیط درون سازمانی در ایجاد نام و نشان تجاری موثر است. همچنین، بیشتر تاثیر در ایجاد نام و نشان تجاری، متعلق به ویژگی های محصول و کمترین آن متعلق به محیط فیزیکی سازمان است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 990

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 647 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    118-135
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1516
  • دانلود: 

    815
چکیده: 

هدف اصلی از این پژوهش، شناسایی عوامل مرتبط با وفاداری مشتریان و رتبه بندی شاخصهای مربوط به هر یک به نسبت اهمیت آنهاست. مطالعه حاضر از نظر روش، توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری آن، مشتریان وفادار ایرانی در هتل های پنج ستاره شهر تهران هستند. بر مبنای نمونه گیری تصادفی و استفاده از پرسشنامه به عنوان ابزار گردآوری اطلاعات، از 450 پرسشنامه توزیع شده بین مشتریان وفادار هتل، 216 مورد، جمع آوری گردید. نتایج به دست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS، نشان دهنده آن است که هر یک از عوامل ذی ربط دارای رابطه مثبت و معناداری با وفاداری مشتری هستند. از بین عوامل مذکور، خدمات مکمل با ضریب همبستگی مثبت 0.546 دارای بیشترین رابطه با وفاداری است و شاخص های آن بر حسب اهمیت، دربرگیرنده مواردی از قبیل خدمات خشک شویی مناسب و کارآمد، امکان ذخیره اتاق و دیگر خدمات هتل از طریق اینترنت، وجود پارکینگ برای خودروهای مهمانان هتل، امکان پرداخت هزینه خدمات از طریق کارت اعتباری، فراهم نمودن تسهیلات برگزاری جلسات و کنفرانس ها، دسترسی به فن آوری های اطلاعات و ارتباطات، استفاده از کارت های الکترونیکی به جای کلید اتاق و دسترسی به تسهیلات در مواقع اضطراری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1516

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 815 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    136-158
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1453
  • دانلود: 

    822
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف شناسایی و بررسی عوامل موثر بر موفقیت استقرار مدیریت دانش در موسسات آموزش عالی انجام یافته است. این مطالعه ضمن بررسی این عوامل در دانشگاه یزد، با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی، به رتبه بندی آنها می پردازد. این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و تحلیلی پیمایشی است که برای جمع آوری اطلاعات مربوط به آن، از روش های مطالعه ادبیات موجود، مصاحبه با خبرگان و نیز پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه یزد بوده است. نتایج حاصل از بررسی مبانی نظری، شش عامل: فرهنگ، فن آوری، انگیزه، توانایی، هماهنگی و شناخت را به عنوان عوامل موثر بر مدیریت دانش معرفی کرد. آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد که عوامل شش گانه فوق همگی، بر مدیریت دانش تاثیر دارند. علاوه بر این، نتایج حاصل از رتبه بندی این عوامل با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی نشان داد که به ترتیب، عوامل: فرهنگ، فن آوری و انگیزه رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند و عوامل: شناخت، توانایی و هماهنگی در رتبه های بعدی قرار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1453

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 822 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button