مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,383
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقای بهره وری و دموکراسی در پارادایم خدمات دولتی نوین

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 123

چکیده

 عوامل بسیاری, بخش دولتی را از بخش خصوصی متمایز می سازد و باعث تفاوت ماهیتی این دو بخش می گردد. این عوامل بر توفیق سطح پایین یا عدم موفقیت پروژه های ارتقای عملکردکه به تقلید از بخش خصوصی در سازمانهای دولتی پیاده سازی می شود نیز موثر است. این تفاوتها یکی از جدیدترین پارادایمهای فراگیر مدیریت دولتی با عنوان مدیریت دولتی نوین رابه چالش می کشد. پارادایم مدیریت دولتی نوین در تلاش است که بخش دولتی را هر چه بیشتر شبیه به بخش خصوصی سازد. یکی از مهمترین تفاوتهای این دو بخش تعدد ذینفعان در بخش دولتی و تفاوت و تعارض نیازهای آنان است که مدیریت این اهداف و نیازهای متعارض را دشوار می نماید. یکی از عوامل کلیدی در موفقیت سازمانهای بخش دولتی, درگیری و مداخله داوطلبانه و آگاهانه شهروندان در پروژه ها و فرایندهای سازمانهای دولتی است. حمایت و مشارکت ذینفعان بخش دولتی خصوصا شهروندان در برنامه های مدیریت عملکرد باعث ارتقای مشروعیت سیستم و موفقیت این نوع برنامه ها می شود. در راستای پررنگ کردن مفهوم شهروندی و مداخله شهروندان, پارادایم جدیدی به نام پارادایم خدمات دولتی نوین شکل گرفته است که در این مقاله ضمن معرفی این پارادایم جدید, مبتنی بر چارچوب نظری این پارادایم, یک مدل مفهومی از عوامل ارتقای مداخله شهروندان که باعث ارتقای دموکراسی و توفیق برنامه های توسعه ای می گردد ارایه می گردد. در این مدل مفهومی, نقش کلیدی آموزش شهروندان و ارتقای آگاهی به عنوان زمینه سازان مشارکت و مشروعیت سیستم مورد تاکید قرار گرفته است. موضوعی که خالق تفکر پویا و خلاق در شهروندان بوده و ضامن ایجاد دموکراسی و فرهنگ بلندمدت مشارکت و توجه به منافع ملی در عین توجه به منافع فردی است. نتیجه این فرایند ارتقای بهره وری و عملکرد در عین ارتقای دموکراسی پایدار در جامعه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، فرید، و احمدی، سهیلا. (1389). ارتقای بهره وری و دموکراسی در پارادایم خدمات دولتی نوین. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، 1(2)، 99-123. SID. https://sid.ir/paper/199045/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی فرید، احمدی سهیلا. ارتقای بهره وری و دموکراسی در پارادایم خدمات دولتی نوین. خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)[Internet]. 1389؛1(2):99-123. Available from: https://sid.ir/paper/199045/fa

    IEEE: کپی

    فرید احمدی، و سهیلا احمدی، “ارتقای بهره وری و دموکراسی در پارادایم خدمات دولتی نوین،” خط مشی گذاری عمومی در مدیریت (رسالت مدیریت دولتی)، vol. 1، no. 2، pp. 99–123، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199045/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button