مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,444
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

949
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل برآورد تعداد تصادفات برای راههای شهری (مطالعه موردی شهر زاهدان)

صفحات

 صفحه شروع 257 | صفحه پایان 268

چکیده

 در این مقاله, یک مدل آماری برای تخمین تعداد تصادفات در قطعات راههای شهری ارایه شده است. این مدل بر اساس داده های ترافیکی, هندسی, محیطی و تصادفات 161 قطعه راه درون شهری به طول کلی 104 کیلومتر در یکی از شهرهای بزرگ ایران (زاهدان) پایه ریزی شده و هدف این بوده است تا یک مدل کلی برای برآورد تعداد کل تصادفات در راهها به منظور ارزیابی از عملکرد ایمنی آنها و همچنین مقایسه سناریوهای مختلف یک برنامه ریزی حمل و نقل از نظر ایمنی ارایه شود. برای ساخت این مدل, روش شناسی جدیدی مورد استفاده قرار گرفته که انتخاب نوع مدل برمبنای خصوصیات آماری داده ها, تعیین ضرایب مدل به کمک روش بهینه سازی «بردار گرادیان اصلاح شده» و عدم استفاده از نرم افزارهای آماری موجود برای اجرای فرآیند مدلسازی, مهم ترین ویژگیهای آن را تشکیل داده و از مزیت عمده قابلیت تعمیم به سایر موضوعات مهندسی نیز برخوردار است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که حجم ترافیک دارای بیشترین تاثیر در میزان تصادفات بوده و به ازای هر 10000 وسیله نقلیه در روز, تعداد تصادفات بین 20-15 درصد افزایش یافته و در حجمهای بالا این درصد رو به کاهش است. همچنین, متغیرهایی نظیردرصد استفاده از پارکینگ حاشیه, تراکم نقاط دسترسی, تعداد خطوط راه, جهت ترافیک, عرض سواره رو و میانه از دیگر متغیرهایی هستند که در شهرها به نسبتهای مختلف در افزایش یا کاهش تصادفات نقش دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عامری، محمود، افندی زاده زرگری، شهریار، و میرابی مقدم، محمدحسن. (1388). مدل برآورد تعداد تصادفات برای راههای شهری (مطالعه موردی شهر زاهدان). پژوهشنامه حمل و نقل، 6(3 (پیاپی 20))، 257-268. SID. https://sid.ir/paper/83757/fa

    Vancouver: کپی

    عامری محمود، افندی زاده زرگری شهریار، میرابی مقدم محمدحسن. مدل برآورد تعداد تصادفات برای راههای شهری (مطالعه موردی شهر زاهدان). پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1388؛6(3 (پیاپی 20)):257-268. Available from: https://sid.ir/paper/83757/fa

    IEEE: کپی

    محمود عامری، شهریار افندی زاده زرگری، و محمدحسن میرابی مقدم، “مدل برآورد تعداد تصادفات برای راههای شهری (مطالعه موردی شهر زاهدان)،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 6، no. 3 (پیاپی 20)، pp. 257–268، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83757/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا