مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش آموزش شهروندی بر میزان پذیرش اجتماعی مدیران فرهنگی در سازمان های آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 108

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: آموزش شهروندی عبارت است از رشد و پرورش دادن ظرفیت های افراد و گروه ها برای مشارکت در تصمیم گیری و عمل آگاهانه و مسوولانه در زندگی اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است. این پژوهش با هدف مطالعه نقش آموزش شهروندی بر میزان پذیرش اجتماعی مدیران فرهنگی در سازمان های آموزشی اجرا گردید.روش پژوهش: روش پژوهش حاضر پس رویدادی از نوع توصیفی است. جامعه آماری کلیه مدیران فرهنگی در واحدهای آموزشی شهر کرج به تعداد 2498 نفر و نمونه آماری تعداد 331 که با روش تصادفی سیستماتیک با استفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان انتخاب گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات یکی, پرسشنامه محقق ساخته آموزش شهروندی و دیگری آزمون پذیرش اجتماعی کراون و مارلو بود.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد بین آموزش شهروندی در ابعاد, دانایی محوری, مسوولیت پذیری, وطن دوستی, قانون مداری, مشارکت, انتقادگری و انتقادپذیری و میزان پذیرش اجتماعی مدیران فرهنگی در سازمان های آموزشی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: به منظور انطباق رفتار مدیران فرهنگی با انتظارات جامعه و افزایش میزان پذیرش اجتماعی آنان اجرای دوره های آموزش شهروندی در ابعاد دانایی محوری, مسوولیت پذیری, وطن دوستی, قانون مداری, مشارکت, انتقادگری و انتقادپذیری, توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    جهانیان، رمضان، و حمدی، مهرنوش. (1392). نقش آموزش شهروندی بر میزان پذیرش اجتماعی مدیران فرهنگی در سازمان های آموزشی. مطالعات مدیریت شهری، 5(15)، 99-108. SID. https://sid.ir/paper/199215/fa

    Vancouver: کپی

    جهانیان رمضان، حمدی مهرنوش. نقش آموزش شهروندی بر میزان پذیرش اجتماعی مدیران فرهنگی در سازمان های آموزشی. مطالعات مدیریت شهری[Internet]. 1392؛5(15):99-108. Available from: https://sid.ir/paper/199215/fa

    IEEE: کپی

    رمضان جهانیان، و مهرنوش حمدی، “نقش آموزش شهروندی بر میزان پذیرش اجتماعی مدیران فرهنگی در سازمان های آموزشی،” مطالعات مدیریت شهری، vol. 5، no. 15، pp. 99–108، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199215/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button