مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

989
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مدیریت شهری بر رشد مهارت های اجتماعی کودکان نمونه موردی خانه های اسباب بازی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 93

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: هدف از تاسیس خانه های اسباب بازی آموزش مهارت های مختلف فردی و اجتماعی به کودکان از طریق بازی و اسباب بازی می باشد, بنابراین ارزیابی اثر بخشی این مراکز اهمیت قابل ملاحظه ای پیدا می کند. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر عملکرد خانه های اسباب بازی بر میزان رشد مهارت های اجتماعی کودکان در مناطق 22 گانه شهرداری تهران انجام پذیرفت.روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی (گروه تجربی- کنترل) است. جامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش را کلیه مراجعین به خانه های اسباب بازی شهر تهران (کودکان 3 تا 7 ساله) تشکیل دادند و از بین آنان تعداد 500 نفر به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند. داده های به دست آمده به روش تحلیل کواریانس مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: خانه های اسباب بازی تاثیر معناداری بر میزان رشد مهارت های اجتماعی کودکان داشت. شرکت در خانه های اسباب بازی به طور معنی داری روابط اجتماعی کلامی و غیر کلامی کودکان افزایش داد. علاوه بر این میزان افزایش رشد مهارت های اجتماعی گروه های جنسیتی دختر و پسر تفاوت معنی داری نداشت و همچنین اثر تعامل جنسیت و گروه ها معنادار نبود بدین ترتیب متغیر جنسیت نقش تعدیل کننده ای نداشت. تاثیر خدمات خانه اسباب بازی بر میزان افزایش رشد روابط اجتماعی در گروه های سنی 5-3 سال با گروه های سنی 7-5 سال معنی دار نبود, اما اثر تعامل سن و گروه ها معنادار بدست آمد. در نتیجه می توان گفت متغیر سن دارای نقش تعدیل کننده ای است.نتیجه گیری: خانه های اسباب بازی تاثیر بسزایی بر رشد مهارت های اجتماعی کودکان داشته است و طرح هایی زیر بنایی از این قبیل اثربخشی اصلی خود را در آینده نشان خواهد داد. بدین ترتیب توجه به کودکان و سرمایه گذاری روی مقطع سنی پایه بی تردید نتایج مفیدی برای آینده شهر و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی شهروندان خواهد داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طبیبی، سیدجمال الدین، نوری قاسم آبادی، ربابه، و مرادی، فاطمه. (1390). تاثیر مدیریت شهری بر رشد مهارت های اجتماعی کودکان نمونه موردی خانه های اسباب بازی شهر تهران. مطالعات مدیریت شهری، 3(6)، 73-93. SID. https://sid.ir/paper/199397/fa

    Vancouver: کپی

    طبیبی سیدجمال الدین، نوری قاسم آبادی ربابه، مرادی فاطمه. تاثیر مدیریت شهری بر رشد مهارت های اجتماعی کودکان نمونه موردی خانه های اسباب بازی شهر تهران. مطالعات مدیریت شهری[Internet]. 1390؛3(6):73-93. Available from: https://sid.ir/paper/199397/fa

    IEEE: کپی

    سیدجمال الدین طبیبی، ربابه نوری قاسم آبادی، و فاطمه مرادی، “تاثیر مدیریت شهری بر رشد مهارت های اجتماعی کودکان نمونه موردی خانه های اسباب بازی شهر تهران،” مطالعات مدیریت شهری، vol. 3، no. 6، pp. 73–93، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199397/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button