مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,750
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,709
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سلامت اجتماعی؛ بررسی میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 147

چکیده

 برخورداری از مهارت های اجتماعی و ارتباطات ثمر بخش برای داشتن عملکردی موفق در زندگی ضروری است. مهارت های اجتماعی از فرهنگ و گروه های اجتماعی که فرد در ارتباط با آنها قرار دارد تاثیر پذیرفته و میزان برخورداری از این مهارت ها در سلامت رفتاری و اجتماعی افراد نقش بسزایی را ایفا می نماید. مطالعه ای توصیفی - تحلیلی به صورت مقطعی به منظور بررسی میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه مقاطع راهنمایی و دبیرستان شهرستان کرج صورت گرفت. سنجش مهارت های اجتماعی با استفاده از ابزار استاندارد Gresham& Elliott (نسخه والدین) با انجام مصاحبه صورت گرفت. پرسشنامه ای مشتمل بر مشخصات جمعیتی و سایر اطلاعات زمینه ای مرتبط با هدف تحقیق نیز طراحی گردید.در مجموع 1544 نفر از والدین دانش آموزان به سوالات پرسشنامه مهارت های اجتماعی فرزندانشان پاسخ داده و امتیاز مهارت های اجتماعی در مورد 1410 نفر از فرزندان آنها به دست آمد. میانگین سنی دانش آموزان 15.7 سال (1.3± = انحراف معیار) بوده و بیشترین آنها در مقطع دبیرستان به تحصیل اشتغال داشتند. میانگین امتیاز مهارت های اجتماعی 52.8 (27.8 ± = انحراف معیار) بوده و 65 درصد دانش آموزان در هر دو جنس, مساوی و زیر صدک 50 امتیاز مهارت های اجتماعی قرار داشتند. در بررسی روابط تحلیلی, میانگین امتیاز مهارت های اجتماعی با جنس و پایه تحصیلی ارتباط معنی داری را نشان داد ) P.Value به ترتیب 0.002 و 0.04). همچنین عملکرد تحصیلی دانش آموزان (غیبت از مدرسه و نمره معدل) با صدک امتیاز مهارت های اجتماعی ارتباط معنی داری را به دست داد. ) P.Value به ترتیب 0.001 و 0.02 (.بر اساس نتایج مهارت های اجتماعی دانش آموزان مورد مطالعه از سطح مطلوبی برخوردار نبود. این امر لزوم باز نگری شیوه های آموزشی و تربیتی در سطح خانواده و نیز برنامه های آموزشی و پرورشی به منظور ارتقا و تکامل مهارت های اجتماعی را مطرح می سازد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گرمارودی، غلامرضا، و وحدانی نیا، مریم سادات. (1385). سلامت اجتماعی؛ بررسی میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان. پایش، 5(2)، 141-147. SID. https://sid.ir/paper/23445/fa

    Vancouver: کپی

    گرمارودی غلامرضا، وحدانی نیا مریم سادات. سلامت اجتماعی؛ بررسی میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان. پایش[Internet]. 1385؛5(2):141-147. Available from: https://sid.ir/paper/23445/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا گرمارودی، و مریم سادات وحدانی نیا، “سلامت اجتماعی؛ بررسی میزان مهارت های اجتماعی دانش آموزان،” پایش، vol. 5، no. 2، pp. 141–147، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23445/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button