مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,735
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,877
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه های فرهنگ سازمانی و نقش آن بر بهبود مدیریت تحول (مطالعه موردی: شرکت کارت اعتباری ایران کیش)

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 37

چکیده

 معمولا اجرای برنامه های تحول, با موانع و مقاومت هایی از سوی کارکنان همراه است به همین خاطر کارشناسان بر فرهنگ سازمانی به عنوان عامل موثر بر بهبود مدیریت تحول, تاکید نموده اند. این تحقیق با هدف بررسی مولفه های فرهنگ سازمانی, بر بهبود مدیریت تحول به انجام رسیده است. برای این منظور, هفت فرضیه تبیین گردید که به سنجش ارتباط میان مولفه های فرهنگ سازمانی (مشارکت, یکپارچگی, انعطاف پذیری, ارزشها و هنجارها, ریسک پذیری, جو نوآوری, پشتیبانی) و مدیریت تحول می پرداخت.این تحقیق از نوع کاربردی بوده که با روش توصیفی- همبستگی به انجام رسیده و ابزار اصلی جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه بوده است که مولفه های فرهنگ بر اساس مدل بیگلیاردی و همکاران (2012) و موفه های مدیریت تحول بر اساس مدل ادکار که توسط هیت (2006) نیز ارائه شده است تبیین گردید. پرسشنامه در میان کارشناسان شرکت اعتباری ایران کیش توزیع و در نهایت, 198 پرسشنامه صحیح و معتبر جمع آوری گردید و بدین وسیله, روابط تعریف شده در مدل به وسیله آزمون رگرسیون چندگانه, مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق, دیدگاه جامع تری نسبت به ارتباط فرهنگ و مدیریت تحول ارائه داده است. نتایج نشان می دهد که از میان مولفه های فرهنگ سازمانی, مشارکت, یکپارچگی, انعطاف پذیری, پشتیبانی و ارزش ها بر مدیریت تحول موثر و دو مولفه ریسک پذیری و جو نوآوری, تاثیر معناداری بر مدیریت تحول نداشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم زاده، سودابه، و قدمی، محسن. (1393). مولفه های فرهنگ سازمانی و نقش آن بر بهبود مدیریت تحول (مطالعه موردی: شرکت کارت اعتباری ایران کیش). مدیریت فرهنگی، 8(26)، 27-37. SID. https://sid.ir/paper/199509/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم زاده سودابه، قدمی محسن. مولفه های فرهنگ سازمانی و نقش آن بر بهبود مدیریت تحول (مطالعه موردی: شرکت کارت اعتباری ایران کیش). مدیریت فرهنگی[Internet]. 1393؛8(26):27-37. Available from: https://sid.ir/paper/199509/fa

    IEEE: کپی

    سودابه ابراهیم زاده، و محسن قدمی، “مولفه های فرهنگ سازمانی و نقش آن بر بهبود مدیریت تحول (مطالعه موردی: شرکت کارت اعتباری ایران کیش)،” مدیریت فرهنگی، vol. 8، no. 26، pp. 27–37، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199509/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button