مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

663
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی ابعاد و مولفه های فرهنگی و آموزشی الگوی ارتقاء فرهنگی آموزش زبان خارجی، مورد مطالعه: زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 27

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: این پژوهش, با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های فرهنگی و آموزشی الگوی ارتقاء فرهنگی آموزش زبان خارجی (زبان انگلیسی) در آموزشگاه های زبان انجام شده است. روش پژوهش: روش این پژوهش از نوع کاربردی, ترکیبی, توصیفی و پیمایشی می باشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل صاحب نظران دانشگاهی و در بخش کمی شامل کلیه مدرسان آموزشگاه های شهر تهران می باشد. در این بخش, نمونه آماری طبق فرمول کوکران شامل 400 نفر برای جامعه نامحدود است. در بخش کیفی, ابزار جمع آوری اطلاعات, مصاحبه نیمه ساختمند, پرسشنامه های استاندارد و محقق ساخته تعیین گردید, سنجش روایی از طریق اخذ نظرات صاحب نظران دانشگاهی و خبرگان حوزه های فرهنگی و آموزشی با تکنیک دلفی و سنجش اعتبار پایایی از طریق آزمون کرونباخ محاسبه شد. یافته ها: برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف, تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی, برازش مدل, آزمون t تک نمونه ای و آزمون فریدمن استفاده شد. نتیجه گیری: نتایج و یافته ها منجر به شناسایی سه عامل, دو بُعد و نُه مولفه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدخانی، سمانه، قیومی، عباسعلی، محمدداوودی، امیرحسین، و امیرارجمندی، سیده نازنین. (1398). شناسایی ابعاد و مولفه های فرهنگی و آموزشی الگوی ارتقاء فرهنگی آموزش زبان خارجی, مورد مطالعه: زبان انگلیسی. مدیریت فرهنگی، 12(43 )، 1-27. SID. https://sid.ir/paper/199552/fa

    Vancouver: کپی

    محمدخانی سمانه، قیومی عباسعلی، محمدداوودی امیرحسین، امیرارجمندی سیده نازنین. شناسایی ابعاد و مولفه های فرهنگی و آموزشی الگوی ارتقاء فرهنگی آموزش زبان خارجی, مورد مطالعه: زبان انگلیسی. مدیریت فرهنگی[Internet]. 1398؛12(43 ):1-27. Available from: https://sid.ir/paper/199552/fa

    IEEE: کپی

    سمانه محمدخانی، عباسعلی قیومی، امیرحسین محمدداوودی، و سیده نازنین امیرارجمندی، “شناسایی ابعاد و مولفه های فرهنگی و آموزشی الگوی ارتقاء فرهنگی آموزش زبان خارجی, مورد مطالعه: زبان انگلیسی،” مدیریت فرهنگی، vol. 12، no. 43 ، pp. 1–27، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199552/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button