Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

610
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

556
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر ارتقاء مولفه های فرهنگی آموزش زبان خارجی و ارائه یک الگوی مناسب مورد مطالعه: زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 207 | صفحه پایان 225

چکیده

 هدف این پژوهش, شناسایی عوامل, ابعاد و مولفه های فرهنگی موثر آموزش زبان خارجی و ارائه الگوی مناسب ارتقاء فرهنگی آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه های زبان های خارجی در شهر تهران است. پژوهش از نظر هدف, کاربردی, از نظر نوع داده ها, کمی و کیفی, از نظر شیوه گرداوری داده ها, میدانی و از نظر شیوه اجرا, توصیفی و پیمایشی می باشد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل 15 نفر از صاحبنظران و در بخش کمی, شامل کلیه مدرسان آموزشگاههای زبان در سطح شهر تهران در سال 96 می باشد. نمونه آماری در بخش کمّی طبق آزمون کوکران شامل 400 نفر محاسبه گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات, در بخش کیفی شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته, و در بخش کمی, پرسشنامه های استاندارد شده و محقق ساخته بود, و برای سنجش روایی پرسشنامه های محقق ساخته از طریق اخذ نظر از خبرگان با تکنیک دلفی و برای سنجش اعتبار پایایی پرسشنامه ها از آزمون کرونباخ استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی پس از جمع آوری پاسخ پرسشنامه ها, از نظرات خبرگان استفاده شد که منجر به تهیه پرسشنامه گردید و در بخش کمی, از آزمونهای کولموگروف-اسمیرنوف, تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی و برازش مدل, t تک نمونه ای و فریدمن استفاده شد. نتایج و یافته ها در عوامل, ابعاد و مولفه های فرهنگی آموزش زبان انگلیسی منجر به ارائه الگوی ارتقاء فرهنگی در سه عامل(ذاتی, درونی و بیرونی) و دو بعد(فرهنگی و آموزشی) و پنج مولفه فرهنگی و چهار مولفه آموزشی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدخانی، سمانه، قیومی، عباسعلی، محمدداوودی، امیرحسین، و امیرارجمندی، سیده نازنین. (1396). عوامل موثر بر ارتقاء مولفه های فرهنگی آموزش زبان خارجی و ارائه یک الگوی مناسب مورد مطالعه: زبان انگلیسی. پژوهش در نظام های آموزشی، 11(39 )، 207-225. SID. https://sid.ir/paper/137588/fa

    Vancouver: کپی

    محمدخانی سمانه، قیومی عباسعلی، محمدداوودی امیرحسین، امیرارجمندی سیده نازنین. عوامل موثر بر ارتقاء مولفه های فرهنگی آموزش زبان خارجی و ارائه یک الگوی مناسب مورد مطالعه: زبان انگلیسی. پژوهش در نظام های آموزشی[Internet]. 1396؛11(39 ):207-225. Available from: https://sid.ir/paper/137588/fa

    IEEE: کپی

    سمانه محمدخانی، عباسعلی قیومی، امیرحسین محمدداوودی، و سیده نازنین امیرارجمندی، “عوامل موثر بر ارتقاء مولفه های فرهنگی آموزش زبان خارجی و ارائه یک الگوی مناسب مورد مطالعه: زبان انگلیسی،” پژوهش در نظام های آموزشی، vol. 11، no. 39 ، pp. 207–225، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/137588/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا