مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,290
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک ملت استان گلستان – گرگان)

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 114

چکیده

 مقدمه و هدف پژوهش: امروزه سازمان ها در اکثر کشورهای توسعه یافته در حال انتقال از حالت بوروکراتیک و اداری به وضعیت کارآفرینی می باشند. هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و رابطه آن با کارآفرینی سازمانی در بانک ملت استان گلستان – گرگان می باشد.روش پژوهش:در تحقیق حاضر روش پژوهشی توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری شامل 200 نفر که با توجه به جدول مورگان حجم نمونه لازم برابر با 150 نفر می باشد روش نمونه گیری طبقه ای-تصادفی است. ابزار جمع آوری داده ها, دو پرسشنامه محقق ساخته بوده است که پس کسب اطمینان بیشتر از روایی پرسشنامه ها از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. ضریب پایایی آن ها توسط آلفای کرونباخ برای فرهنگ سازمانی 0.874 و برای کارآفرینی 0.869 برآورد گردید. از آزمون کولموگروف –اسمیرنوف برای تعیین نرمال بودن توزیع متغیرها, و از ضریب همبستگی اسپیرمن برای محاسبه رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته استفاده به عمل آمد.یافته ها: با توجه به نتایج حاصله از آزمون فریدمن؛ «نوآوری و ریسک پذیری», «توجه به تیم» و «توجه به اعضاء» به عنوان مولفه های کارآفرینی به ترتیب رتبه اول تا سوم را احراز کردند.نتایج پژوهش: نتایج این پژوهش حاکی از آن است که بین تمام ابعاد فرهنگ سازمانی) با کارآفرینی سازمانی با سطح اطمینان 95 درصد, همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدحیدر، و باددست، بنیامین. (1390). بررسی ارتباط بین فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک ملت استان گلستان – گرگان). مدیریت فرهنگی، 5(14)، 99-114. SID. https://sid.ir/paper/199641/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدحیدر، باددست بنیامین. بررسی ارتباط بین فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک ملت استان گلستان – گرگان). مدیریت فرهنگی[Internet]. 1390؛5(14):99-114. Available from: https://sid.ir/paper/199641/fa

    IEEE: کپی

    سیدحیدر حسینی، و بنیامین باددست، “بررسی ارتباط بین فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک ملت استان گلستان – گرگان)،” مدیریت فرهنگی، vol. 5، no. 14، pp. 99–114، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/199641/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button